Grand Prix Challenge - opis gry
Grand Prix Challenge to wyścigi oparte na licencji Formuły 1 na sezon 2002, za które odpowiada australijskie studio Melbourne House. Gra pojawiła się na PlayStation 2 2002 roku.
Tytuł zamiast konkurować bezpośrednio z symulatorami F1, odbił nieznacznie, będąc pół-symulatorem pół-arcade. Manewr ów wyszedł firmie podręcznikowo. Gra posiada pełną licencję FIA począwszy od torów (17 sztuk, m.in. Imola, Indianapolis, Monaco, Monza, Sepang, Suzuka), na teamach oraz bolidach kończąc. Do tego doliczyć trzeba atrakcyjne tryby rozgrywki, m.in. Grand Prix, Championship, Multiplayer (Split dla 2 Graczy), Time Trial. Największy bajer zabawy to model jazdy: jest arcade'owy, opracowany ze smakiem, z zaimplementowanymi lekkimi poślizgami.
W zależności od poziomu umiejętności możesz wybierać pomiędzy kilkoma rodzajami sterowania, a i regulować poziom AI zawodników sterowanych przez konsolę. Bolidy wykonano na poziomie porównywalnym do fur z GT3 , a otoczenie ocieka w detale. Dodano także deszcz, bum-mapping na asfalcie, race na trybunach, dym spod kół, ścierające się opony, uwzględniony tunel powietrzny, uszkodzenia, oraz Replaye rodem z gier Namco. Wybitnie arcade'owo i rajcownie rozwiązano również pit-stop: po wjechaniu doń określasz co pragniesz wymienić, po czym musisz trafić przesuwającym się szybko wskaźnikiem w określony punkt. Skucha oznacza karne sekundy. Oprawa muzyczna nie od parady. Generalnie techno, tyle że odpowiednio tonowane: np. na torze Suzuka wyraźnie czuć woń Japonii. Numery są odpowiednio doprawione albo ciężkimi gitarowymi riffami, ew. hardcore'owymi, albo spokojnymi brzmieniami.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych