Grand Theft Auto: Vice City Stories - opis gry
Grand Theft Auto: Vice City Stories jest przygodową grą akcji osadzoną w otwartym świecie, wyprodukowaną przez studio Rockstar North i wydaną w listopadzie 2006 roku na konsolę PlayStation Portable, a w marcu 2007 na PlayStation 2.
W Vice City Stories, którego akcja ma miejsce w latach 80., gracz wciela się w rolę Victora Vance'a, stosunkowo młodego i poukładanego człowieka, który - kiedy zaczyna potrzebować trochę pieniędzy - zaciąga się do armii. Vic, w przeciwieństwie do innych dotychczasowych postaci wiodących w serii, wcale nie chce zostać szefem mafii i nie lubuje się w handlu drugami czy zabijaniu niewygodnych znajomych, gdyż pieniądze są mu potrzebne tylko dla rodziny. Chce przejść przez wszystko bez popadania w konflikt z prawem, nie jest to jednak takie proste. Żeby uzyskać przychylność swojego przełożonego, Victor niekoniecznie z własnej woli musi zająć się jego narkotykami. Oczywiście, wiele rzeczy idzie niezupełnie po myśli i cała sprawa kończy się wydaleniem bohatera z wojska. Teraz, kiedy pozostaje on praktycznie na lodzie, musi zająć się czymś, co pozwoli mu na zarobek, będąc zmuszonym robić rzeczy, z których nie jest do końca zadowolony.
Większych nowości w mechanice próżno w Grand Theft Auto: Vice City Stories szukać, choć powrót zaliczyła umiejętność pływania, bardziej rozbudowany system walki wręcz oraz możliwość przejmowania nieruchomości. Ten ostatni aspekt bardziej przypomina teraz znane z San Andreas walki gangów - dane miejsce należy najpierw przejąć przemocą i równie brutalnymi metodami utrzymać we władaniu. Ponownie zyskało zróżnicowanie w temacie misji, gdzie na czołówkę wysuwa się szereg zadań związanych z gościnnym występem sławnego Phila Collinsa. Względem Liberty City Stories rozbudowano ponadto multiplayer, liczący teraz aż dziesięć różnych trybów gry dla maksymalnie sześciu graczy. Cztery miesiące po premierze na PSP, gra doczekała się także konwersji na PlayStation 2, gdzie ponownie dodano kilka stacji radiowych oraz zwiększono ruch na ulicach miasta. W stosunku do wersji na handhelda na PS2 zabrakło trybu zabawy wieloosobowej.
Identycznie jak miało to miejsce w przypadku Liberty City Stories, graficznie GTA plasuje się w czołówce gier na PlayStation Portable, niestety wersja na drugą stacjonarną konsolę Sony została wykonana wyraźnie w pośpiechu, przez co sprawia wrażenie niechlujnej. Na PS2 pełno jest także bugów, takich jak np. karabin strzelający w przeciwną stronę.
Komentarze (29)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych