Half-Life 2 - opis gry
Half-Life 2 jest pierwszoosobową strzelaniną wyprodukowaną przez studio Valve Corporation i wydaną przez firmę Sierra Entertainment w listopadzie 2004 roku na PC, a rok później na konsolę Xbox. Wersja na platformę Microsoftu jest konwersją z komputerów, który na rynku pojawił się dokładnie rok wcześniej. Tytuł ten pojawił się jeszcze na PlayStation 3 i Xboksie 360 w 2007 roku, wchodząc w skład The Orange Box.
Produkcja Valve Corporation jest ambitną strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, w której gracz wciela się w doktora Gordona Freemana, który w wyniku nieudanego eksperymentu z teleportacją w jednej z tajnych baz wojskowych, zostaje zmuszony do walki o życie i wydostanie się z nawiedzonego przez obcych kompleksu. Bohater tkwi w „hibernacji” po wydarzeniach z części pierwszej - incydencie w Black Mesa, po czym zostaje wybudzony przez tajemniczego G-Man i umieszczony w pociągu, którego celem jest City 17. G-Man jest przy tym postacią, która zdaje się obserwować wydarzenia z boku, kierując najważniejszymi wydarzeniami w grze. Narracja Half-Life 2 w jest niezwykle ciekawa, prowadzona przez inne postacie. Protagonista nic nie mówi, nie ma również przerywników filmowych, braku ciągłości akcji - cały czas obserwujemy wydarzenia z oczu bohatera.
Half-Life 2, tak samo jak oryginał, posiada bardzo dobrze wyważoną rozgrywkę, która dzieli się między walkę z obcymi, walkę z komandosami oraz rozwiązywanie prostych zagadek logiczno-zręcznościowych. Produkcja Valve to jedna z niewielu gier, w których arsenał został tak dobrze przemyślany i każda z kilkunastu dostępnych broni daje dużo radości w użytkowaniu. Freeman posługuje się bronią, jak na zwykłego naukowca, zaskakująco dobrze czuje się z różnego rodzaju pistoletami, karabinami czy też materiałami wybuchowymi. Najważniejszą zabawką bohatera jest Gravity Gun. Dzięki niej możemy przesuwać i podnosić niezbyt ciężkie przedmiot, a następnie ciskać nimi we wroga. Broń daje niesamowicie duże pole do popisu, gdyż możemy przejmować wrogie granaty w locie i kierować je w stronę nacierających adwersarzy. Głównymi przeciwnikami są żołnierze kombinatu. Są inteligentni, potrafią zachodzić nas z różnych stron, współpracować i dać grającemu w kość.
W grze zaimplementowano silnik fizyczny Havok. Gracze mogą znać go z innych tytułów, ale w 2004 roku w Half-Life 2 prezentował fantastycznie. Wybuch rozrzuca ciała wrogów i elementy otoczenia niezwykle efektownie i sugestywnie. Wersja na PS3 i X360 doczekała się wyższej rozdzielczości (720p) oraz obsługi osiągnięć (tylko na konsoli Microsoftu).
Komentarze (30)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych