Halo 5: Guardians - opis gry
Halo 5: Guardians to bezpośrednia kontynuacja Halo 4 z Xboxa 360 (gra była też dostępna jako część składanki Master Chief Collection). Akcja toczy się w roku 2558, dokładnie osiem miesięcy po wydarzeniach ukazanych w czwartej części, po których Master Chief zniknął w dziwnych okolicznościach. Halo 5 przedstawia historię z dwóch punktów widzenia - Spartanina Jamesona Locke’a oraz wspomnianego Master Chiefa właśnie.
I Locke, i Master Chief w trakcie kampanii (składającej się w sumie z piętnastu misji) dowodzą czteroosobowymi oddziałami. Grać możemy w pojedynkę lub kooperując z innymi graczami, lecz dostępny jest tylko wariant sieciowy, bez lokalnego. W tym pierwszym przypadku możemy wydawać towarzyszom broni proste komendy, co więcej, mogą nam oni pomagać w bardziej gorących sytuacjach, np. wtedy gdy przyjmiemy na klatę za dużo obrażeń. W odróżnieniu od pierwszych odsłon serii, gdzie struktura plansz była bardziej otwarta, tutaj lokacje są przeważnie liniowe, choć nie oznacza to, że większych miejscówek nie ma w ogóle.
Jeśli chodzi o multiplayer, Halo 5 oferuje dwa główne warianty zabawy. Przede wszystkim jest to Warzone (Strefa wojny), tryb, w którym na dużych polach bitwy mogą stanąć do walki maksymalnie 24 osoby (po dwanaście na jedną drużynę). Tę wielką jatkę urozmaica wykonywanie różnych wytycznych. Drugi tryb to Arena będąca ukłonem w stronę tych fanów, którzy preferują bardziej tradycyjny multiplayer. Znajdziemy w nim kilka dodatkowych wariantów: Team Slayer (typowy team deathmatch), SWAT (starcia bez tarcz i radaru), Strongholds (walka o punkty), Breakout (zawodnicy mają jedno życie), każdy na każdego oraz walka o flagę.
Istotnym novum są punkty REQ, które otrzymujemy po każdym meczu. Możemy za nie kupić paczki z przedmiotami i broniami. Jeśli jednak nie chce nam się ciułać punktów, paczki możemy też kupić za prawdziwe pieniądze.
Komentarze (38)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych