Halo Wars - opis gry
Nieistniejące już Ensemble Studios w lutym 2009 roku wydało na świat Halo Wars, w którym kultowe uniwersum podane zostało graczom w RTS-owej formie. Gra ukazała się wyłącznie na Xboksie 360, w zaledwie miesiąc sprzedając się w milionie egzemplarzy. Po dziś dzień Halo Wars dzierży tytuł najlepiej sprzedającej się strategii czasu rzeczywistego na konsolach.
Akcja Halo Wars osadzona została 21 lat przed wydarzeniami znanymi z Halo: Combat Evolved. Konflikt UNSC z Przymierzem trwa w najlepsze, a my jako dowódca statku Spirit of Fire powstrzymać musimy kolektyw obcych ras przed pozyskaniem starożytnej floty Forerunnerów. W kwestii rozgrywki do czynienia mamy z RTS-em, którego kwintesencją jest prowadzenie działań militarnych. Wciąż przy tym istotne jest zarządzanie dostępnymi surowcami i rozbudowa bazy, choć oba te elementy zostały zepchnięte na dalszy plan. Pod względem mechaniki deweloper zastosował zasadę "kamień, papier nożyce", w myśl której każdy typ jednostki ma skutecznego oponenta, np. pojazdy doskonale radzą sobie z piechotą. Gra chwalona była za świetnie przystosowany do pada Xboksa 360 interfejs, dzięki któremu wydawanie rozkazów widzianym z lotu ptaka podwładnym nie nastręcza żadnych trudności. Z drugiej strony wśród recenzentów znaleźć było można opinię, iż jak na strategię czasu rzeczywistego, produkcji Ensemble brakuje rozbudowania i taktycznej głębi.
Pośród dostępnych trybów rozgrywki w Halo Wars znajdziemy napędzaną przez ciekawie sklejoną fabułę kampanię, którą można rozegrać tak samemu, jak i w kooperacji poprzez Xbox LIVE. Obecna jest także opcja zabawy wieloosobowej (Skirmish), gdzie jeden z graczy staje po stronie Przymierza, drugi zaś kontroluje siły UNSC. Frakcje różnią się dostępnymi jednostkami, mając swoje silne i słabe strony. Dodatkowo każda z nich ma do wyboru jednego z trzech przywódców, którzy umożliwiają użycie przypisanych do siebie jednostek specjalnych i skorzystanie z konkretnych ulepszeń.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych