Hang-On GP '96 - opis gry
Hang-On GP ‘96 to gra wyścigowa z udziałem motocyklów. Za jej produkcję odpowiadało studio Genki. Tytuł ukazał się na Saturnie w 1996 roku, będąc jedną z pierwszych gier wyścigowych tego typu na konsolach. Hang-On GP to pierwsza trójwymiarowa część serii, choć przy jej produkcji nie brał udziału Yu Suzuki, twórca cyklu.
Hang-On GP ‘96 w momencie premiery robiło wrażenie wykonaniem. Wyścigi odbywały się z udziałem dwudziestu zawodników, oprawa graficzna prezentowała się niemal fotorealistycznie, animacja zadowalała płynnością, a jakby tego było mało swoje robiła też fizyka i nacisk na realizm (właściwie nieobecna np. w popularnej wówczas serii Ridge Racer) - obecność siły odśrodkowej, znaczenie rozłożenia ciężaru ciała przy pokonywaniu zakrętów, kontrolowane poślizgi tylnym kołem itd.
Gra stanowi przede wszystkim popis umiejętności programistów i oprócz tego nie zawiera zbyt wiele contentu. Do wyboru mamy dziesięć motocyklów (przed wyścigiem decydujemy o ustawieniach, np. o rodzaju skrzyni biegów) i trzy główne trasy, które posiadają jednak alternatywne wersje dostępne po spełnieniu odpowiednich warunków, tzn. zajęciu miejsca w pierwszej trójce. Łącznie jest ich więc sześć. Zajęcie czołowej pozycji na nowych torach odblokowuje dodatkowy tryb Endurance, w którym naszym zadaniem jest przejechać jak najwięcej okrążeń w ciągu dziesięciu minut. Oprócz tego Hang-On GP ‘96 nie posiada żadnych szczególnych trybów zabawy. Brak tu nawet mistrzostw i generalnie czegokolwiek, co mogłoby zająć nas na dłuższą chwilę. Było to zresztą głównym powodem krytyki w momencie premiery. Tytuł autorstwa Segi/Genki nie posiada nawet multiplayera. Przy grze bawić się może bowiem tylko jedna osoba.
Co warto wspomnieć, do grania w Hang-On GP najlepiej nadawał się kontroler Arcade Racer. Sterowanie zwyczajnym padem od Saturna pozostawiało sporo do życzenia.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych