Harvest Moon: A Wonderful Life to gra ekonomiczna, w której zadaniem gracza jest prowadzenie, utrzymanie i rozwijanie baśniowego gospodarstwa rolnego. Tytuł pojawił się najpierw na Nintendo GameCube w 2004 roku. Rok później gra trafiła również do sklepów w wersji na PlayStation 2.
Gameplay w Harvest Moon: A Wonderful Life rozpoczyna się od przybycia na gospodarstwo rolne przez głównego bohatera. Gracz dowiaduje się po dotarciu do wioski Takakura, że czeka na niego kawałek ziemi, przekazany przez ojca. Na starcie dostępna jest tylko jedna krowa i małe pole. Zadaniem gracza jest pozyskiwanie nasion, narzędzi i karmy dla zwierząt, tak by rozwijać się finansowo. Zwierzęta, które można nabyć to m.in. kurczaki, kozy, kaczki, psy. Z wielu zwierząt można pozyskiwać cenne surowce lub pożywienie - np. wełnę, mleko, jajka. Sprzedając te przedmioty, a także rośliny uprawne, zwiększamy zamożność głównego bohatera. Dzięki temu można rozbudowywać gospodarstwo.
Dalsza część tekstu pod wideo
W miarę rozwoju gospodarstwa, gracz śledzi różne zdarzenia z okolicznej wioski, a także zaprzyjaźnia się z jego mieszkańcami i szuka kandydatki na żonę. Po wzięciu ślubu po raz pierwszy w serii Harvest Moon gracz obserwuje jak jego dziecko robi się coraz starsze. Dzieciak będzie rozwijał się wg zachowań gracza - np. poprzez wzięcie go w określone miejsca, lub rozmowy z wybranymi NPC-ami. Dziecko gracza wybiera w związku z tym pod koniec rozgrywki jedną z siedmiu możliwych ścieżek kariery (muzyk, farmer, hodowca, artysta, sportowiec, naukowiec, nauczyciel). Rozgrywka Harvest Moon: A Wonderful Life kończy się wraz ze śmiercią głównego bohatera (ze starości). W zależności od wspomnianego wyboru, dziecko może przejąć gospodarstwo rolne gracza, lub porzucić je, udając się do miasta.
Harvest Moon: A Wonderful Life w wersji na GameCube było chwalone przez recenzentów za estetyczną grafikę 3D i finezyjne pomysły gameplayowe, sprawiające, że gracz czuje się, jakby naprawdę zarządzał farmą. Niestety konwersja na PS2 okazała się tylko przeciętna. Deweloperzy nie dopracowali kodu gry. W wielu miejscach odczuwalne są drastyczne spadki płynności animacji. Doskwierają również długie loadingi, co nie było problemem na GameCubie.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych