Herc's Adventures - opis gry
Herc's Adventures to gra wydana w 1997 r. przez LucasArts Enterteiment na PlayStation i Segę Saturn. W przypadku konsoli Sony produkt trafił do sklepów na całym świecie, a konsoli Niebieskich tylko do Ameryki Północnej.
Akcja gry ma miejsce w Starożytnej Grecji, gdzie wciąż panują mitologiczne bóstwa. Niestety bóstwa bardzo skłócone. Otóż właśnie nadchodzi wiosna i Hades postanawia porwać Persefonę. Bez niej rośliny nie wydadzą plonów, będzie głód i ludzie zaczną umierać, aż na świecie nie będzie żywej duszy i wszyscy skończą w Podziemnym Świecie Zmarłych. Zeus nie mógł pozwolić na taki obrót sytuacji, ale w tym rozdaniu zostały mu już tylko 3 pionki na szachownicy - Herkules, Jazon i Atlanta. W wybranego przez siebie herosa wciela się gracz (lub dwóch graczy, gdyż przewidziana jest kooperacja) i ruszamy ku ratowaniu świata.
Herc's Adventures jest połączeniem chodzonej nawalanki z grą przygodową z widokiem z góry. W grze wcielamy się w jednego z w/w bohaterów i przemierzamy ogromny grecki świat w poszukiwaniu Hadesa - głównego antagonisty. Na swojej drodze spotkamy również najróżniejsze inne mityczne poczwary - cyklopy, harpie, Minotaura, Hydrę, Medusę i wiele innych. Przyjdzie nam je pokonać klasyczną maczugą czy łukiem, ale w czasie podróży znajdziemy też włócznie, bomby, pioruny Zeusa, pistolety laserowe i wiele innych przedmiotów, które ułatwią rozprawienie się z oponentami.
Oprócz przemocy stosowanej w celu progresu będziemy też musieli wykonywać zlecenia bogów i rozwiązywać zagadki. Boskie zadania to np. przyniesienie krowy dla Hery, albowiem bogini się trochę przytyło i stara się utrzymać tę linię. Różnego rodzaju puzzle są fajnie zaimplementowane, gdyż nigdy nie wiadomo kiedy gra wymaga od nas myślenia. Po prostu nagle droga się kończy i "ojej" chyba czas pomyśleć - "coś przegapiłem?", "czy jest tu coś co mogę zrobić"? Wtedy np. musimy zamienić się, za pomocą magicznego napoju w świnie, żeby móc wejść we wcześniej niedostępne wąskie korytko lub przynieść genialnego matematyka pod drzwi z kodowanym zamkiem aby dla nas go rozszyfrował. Sami bossowie to też czasem zagwozdka. Warto pamiętać np. że aby zabić Hydrę należy uniemożliwić jej głowom odrastanie.
Ponadto w Herc's Adventures zaimplementowano trochę elementów RPG. Nie zdobywamy poziomów, ale możemy podnosić nasze statystyki. Mamy dwa paski: jeden życia i drugi - staminy, każdy z numerycznym wskaźnikiem. Ilość zdrowia możemy zwiększyć znajdując duże czerwone serca lub u specjalnego trenera, który nauczy nas że obijanie swojego łba kijem nie zabije nas, a wzmocni. Staminę natomiast podniesiemy u trenera, który każe nam wyciskać ciężary. Wysoki wskaźnik wytrzymałości umożliwia nam podnoszenie większych ciężarów lub wydłuża czas biegu.
Bardzo mocnym atutem gry jest humor. Postacie są wykonane przyjazną komiksową kreską. Cały otaczający nas świat jest również ukazany w krzywym zwierciadle. Jedną z głów Cerbera jest pyskiem pudla, w Egipcie spotkamy kosmitów (stąd lasery) no bo któż inny zbudował czcicielom Ra piramidy? Gdy pobijemy jakiegoś żołnierza jego opancerzenie obraca się w gustowne bokserki. Cała przygoda jest przesiąknięta satyrą i humorem.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych