Herdy Gerdy - opis gry
Herdy Gerdy to platformówka z elementami strategii i gry logicznej. Tytuł wyprodukowało studio Core Design, twórcy m.in. serii Tomb Raider, a wydał Eidos Interactive. Produkcja Brytyjczyków ukazała się na PlayStation 2 w 2002 roku.
Tytułowy Herdy Gerdy to główny bohater tytułu Core Design. Gra rozpoczyna się gdy Herdy próbuje obudzić swojego ojca, mistrza Herdera Gedryna, który ma wziąć udział w pewnej uroczystości. Staruszek niestety nie jest się w stanie ocknąć, a to przez fakt, iż zaklęcie rzucił nań zły czarnoksiężnik Sadorf przebierający nogami, by przejąć władzę nad bajkową wyspą, na której toczy się akcja.
Podczas rozgrywki kierujemy poczynaniami Herdy’ego. Wprawdzie niekiedy jesteśmy zmuszeni wykazać się zręcznością przy sekcjach zręcznościowych, ale rdzeń rozgrywki to zarządzanie gromadą różnych stworzeń. Odwiedzimy rozmaite miejscówki podzielone na niemałą liczbę dość sporych poziomów - są wśród nich statek piracki, jaskinie, ruiny i inne bajkowe lokacje.
Za stworzenia odpowiada sztuczna inteligencja, a naszym zadaniem jest doprowadzić je w wyznaczone miejsce (trochę jak w Lemmings). Po drodze, oczywiście, nie będzie zbyt łatwo. Różne stworzenia mają różne zdolności, jedne potrafią skakać, inne nie, jedne potrafią pływać, inne nie itd. Każdy gatunek wymaga przy tym innego podejścia od tytułowego pastuszka. Podczas rozgrywki towarzyszy nam przyjazny i przejrzysty interfejs informujący o takich kwestiach jak liczba zabitych podopiecznych, liczba pozostających na wolności istotek oraz liczba tych złapanych. Nie brakuje poza tym mapki.
Herdy Gerdy w okresie premiery był promowany z dużą pompą, jednak gra nie spełniła związanych z nią oczekiwań. Recenzenci krytykowali zwłaszcza złą pracę kamery, słabo działającą sztuczną inteligencję ‘lemingów’ oraz kiepską detekcję kolizji.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych