Heretic - opis gry
Heretic to strzelanina FPP stworzona przez Raven Software oraz wydana w 1994 roku na komputery osobiste przez id Software. Mechaniką tytuł przypomina dobrze znane graczom dwie pierwsze odsłony Dooma.
Akcja gry dzieje się w fikcyjnym świecie Pathoris, zamieszkałym przez elfy zwane Sidhe. Pewnego dnia spokój w krainie został przerwany przez trzech potężnych magów, zwanych Wężowymi Jeźdźcami, których celem było jej zniszczenie. Najeźdźcy wraz ze swoimi armiami sieją śmierć i spustoszenie, lecz po pewnym czasie dwóch z nich, Korax i Eidolon, pozostawiają dokończenie zadania D'Sparil'owi - najsłabszemu z Wężowych Jeźdźców. Wystraszeni gospodarze tracą chęć do dalszej walki, jednak pojawia się śmiałek, który nie zamierza się tak łatwo poddać. Dzielny elf wyrusza w podróż, by pokonać krwiożercze bestie oraz ich przywódcę.
System gry jest bardzo zbliżony do pierwszych dwóch części serii Doom, więc główne elementy rozgrywki to walka z bestiami, szukanie kluczy by otworzyć dalsze drzwi czy zdobywanie nowego arsenału. Nowinkami względem wspomnianym wcześniej produkcjom, jest tutaj przedstawiony świat - zamiast poruszać się po ciasnych korytarzach w opuszczonych bazach kosmicznych, zwiedzamy obszerne zamczyska, świątynie bądź fantastyczne krainy. Bestiariusz oraz wygląd broni też się rzuca w oczy - do walki z gargulcami, golemami czy nieumarłymi rycerzami stosujemy m.in. Różdżki Elfów, Rękawic Nekromanty oraz Eteryczną Kuszę.
Drugim ważnym aspektem gry, który nie był obecny w pierwszych dwóch częściach serii Doom, jest korzystanie z wszelakich przedmiotów, takich jak mikstury leczące, buty umożliwiające latanie, magiczne księgi wzmacniające na pewien czas nasze bronie czy magiczne jajka, które rzucone w przeciwnika zamienią go w niegroźną kurę. Tzw. system ekwipunku został wykorzystany w późniejszych grach tego gatunku, chociażby w Duke Nukem 3D.
Graficznie Heretic jest bardzo podobny do pierwszego Dooma, więc w dzisiejszych czasach może trochę odstraszać, jednakże ma swój urok. Mocnym atutem gry, poza otoczką mrocznego świata fantasy, jest muzyka, która jest na prawdę klimatyczna. Sam jej odbiór niestety nie był zbytnio pozytywny, czego powodem było dużo podobieństw do przygód bezimiennego komandosa. Na dodatek dochodzi tutaj fakt, że produkcja wyszła bardzo późno w Europie, czyli po premierach takich dzieł jak pierwszy Quake czy Hexen - nieoficjalnej kontynuacji Heretica.
Dwa lata po premierze Heretica, pojawiła się rozszerzona wersja gry, zatytułowana Shadow of the Serpent Riders. Poza trzema głównymi rozdziałami (podobnie jak w pierwszym Doomie - po dziewięć poziomów każdy), mamy do dyspozycji jeszcze dwa dodatkowe epizody (również po dziewięć poziomów każdy) - jeden przedstawiający dawno zniszczony świat przez Wężowych Jeźdźców, a drugi miejsce narodzin D'Sparil'a.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych