Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - opis gry
Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate (u nas wydane jako Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia) to strategia turowa wyprodukowana przez Nival Interactive i wydana przez Ubisoft 14 listopada 2006 roku (Świat), 17 listopada 2006 roku (Europa) i 1 grudnia 2006 roku (Polska, gdzie wydawcą był CD Projekt). Jest to niesamodzielny dodatek do Heroes of Might & Magic V.
Mechanika rozgrywki względem podstawowej wersji przeszła kilka zmian - nowością są dodatkowe przedmioty/zaklęcia oraz karawany pozwalające na dostarczenie jednostek z siedlisk do miasta gracza. Ponadto pojawiła się nowa rasa - Krasnoludy, określone jako Forteca, które za cenę zasobów mogą rzucić na jednostki z miast czary określane jako runy. Pojawił się także oczekiwany przez graczy generator losowych map. Gra pozwala przetestować tą mechanikę w rozgrywce sieciowej do 8 osób, kanapowej do 8 osób, scenariusz na wybranej mapie oraz kampanii.
W kampanii, podzielonej na 3 rozdziały po 5 misji, opowiedziana jest dalsza historia Ashan. Izabela cało wróciła z Sheogh, jednak tuż po powrocie na tron zaczęła z niezrozumiałą przez niektórych zaciętością szukać i eliminować wszelkie objawy herezji oraz nieposłuszeństwa. Sposób przeprowadzania tych zmian wywołał negatywną reakcję wśród niektórych mieszkańców Imperium Gryfów, co doprowadziło do buntu - jeden z przywódców zbiegł na przygraniczne tereny Krasnoludów, jednak zamiast rozmawiać wypowiada im wojnę i najeżdża przygraniczne ziemie.
Produkcja została chłodno przyjęta przez recenzentów i uzyskała noty w okolicach 70 procent. Chwalono wprowadzoną przez dewelopera nową rasę, a krytyka dotyczyła małej ilości zmian.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych