Herzog Zwei - opis gry
Herzog Zwei to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez japońskie studio Technosoft i wydana przez Segę na Mega Drive. Gra była drugą częścią serii Herzog (pierwsza ukazała się na komputerach MSX i PC-8801). Niektóre patenty w niej zaimplementowane wyprzedzały te z Dune II: Battle for Arrakis, tytułu uznawanego za kamień milowy dla RTS-ów.
Gra nie posiada żadnego szczególnego wątku fabularnego. Naprzeciw siebie stają dwie walczące strony, ot tyle. Podczas rozgrywki kierujemy wielozadaniowym mechem posiadającym zdolność transformacji. Za jego pomocą możemy ‘nabywać’ nowe jednostki, transportować je po polu bitwy, wydawać rozkazy oraz walczyć. Sprawne zarządzanie siłami znajdującymi się pod naszą komendą jest niezbędne by osiągnąć sukces.
Podczas organizowania armii mamy do wyboru osiem jednostek różniących się rozmaitymi parametrami/cechami. Jak wspomnieliśmy, poszczególnym jednostkom można wydawać proste komendy, jednak da się to zrobić tylko podczas transportu. Następnie ‘podkomendny’ postara się go wykonać, w czym mogą przeszkodzić nieprzyjaciele bądź brak paliwa. Na polu bitwy znajdują się obiekty, które mogą być dla naszych sił źródłem surowców. Podczas batalii wskazane jest, by przejąć ich jak najwięcej, a przynajmniej odciągnąć od nich przeciwnika.
Tempo rozgrywki jest wolniejsze niż w innych RTS-ach. Gra koncentruje się w trakcie zmagań tylko na naszym robocie, który, warto dodać, jest niezniszczalny. Wróg wprawdzie może go pokiereszować, ale po chwili ‘odrodzi’ się on w bazie. Na przejście czeka tu osiem zróżnicowanych plansz. Rzeźba terenu i elementy otoczenia mają spory wpływ na przebieg starć, toteż wymaga się od nas byśmy brali te czynniki pod uwagę obmyślając strategię działania.
Herzog Zwei, oprócz singla, posiada również multiplayer dla dwóch osób.
Wersja na Nintendo Switch (wydana pod szyldem Sega Ages) oferuje m.in. sieciowy multiplayer, interaktywny tutorial oraz opcję zapisywania replayów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych