Hover - opis gry
Hover to gra zręcznościowa wyprodukowana przez Midgar Studio i wydana przez Playdius. Tytuł ukazał się na komputerach, a w dalszej kolejności trafił na konsole. Jego twórcy inspirowali się takimi grami jak Jet Set Radio i Mirror's Edge.
Fabuła - Hover
Jak wspomniano na wstępie, gra sporo czerpie z Jet Set Radio i Mirror's Edge, zwłaszcza z tej pierwszej gry. Akcja rozgrywa się w ECP17 (zwanym także Hover City), fikcyjnym mieściej (dalekiej) przeszłości, które wybudowano na dalekiej planecie po rozpoczęciu kolonizacji kosmosu. Na miejscu źle się dzieje. Niejaki Great Admin całkowicie zerwał kontakt z resztą kosmicznej federacji i wprowadził dyktaturę. Nowa władza zabroniła obywatelom wszelkich rozrywek, lecz grupa młodych zbuntowanych ludzi nie zamierza przestrzegać tego restrykcyjnego prawa.
Rozgrywka - Hover
W odróżnieniu od postaci z Jet Set Radio tutejsi bohaterowie są o wiele lepiej wyposażeni, dysponując zaawansowanym technologicznie sprzętem, który umożliwia im wysokie skoki i rozwijanie dużych prędkości. Hover City jest zaprojektowane na podobnej zasadzie jak otwarte światy z innych gier - mamy tu dużą swobodę poruszania się, a w mieście natknąć się możemy na rozmaite aktywności, zarówno te pchające naprzód fabułę, jak i opcjonalne zadania. Najpowszechniej spotykanymi zadaniami w świecie gry są wyścigi. W ich trakcie musimy pokonywać checkpointy w ustalonej kolejności. Inna przykładowa atrakcja to Gameball, dyscyplina sportowa, w której należy wbić piłkę do bramki przeciwnika (i jednocześnie nie dopuścić, abyśmy to my stracili punkty).
W grze tworzymy własną postać, choć początkowo mamy bardzo ograniczone możliwości. Z czasem jednak odblokowujemy dostęp do nowych postaci, które specjalizują się w jakiejś dziedzinie.
W Hover zaimplementowano elementy rozwoju. Wraz z postępami otrzymujemy dodatkowe sloty na różne dopałki poprawiające zdolności naszych postaci. Dopałki te, dostępne w postaci chipów, zdobywamy zaliczając kolejne zadania/misje.
Gra umożliwia nam rozgrywkę w singlu w multiplayerze z innymi osobami (kooperacja i rywalizacja).
Za ścieżkę dźwiękową odpowiadali Cedric Menendez i Hideki Naganuma (odpowiedzialny za muzykę do JSR).
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych