Ingress - opis gry
Ingress to MMORPG wyprodukowane przez amerykańskiego dewelopera Niantic Labs (obecnie znane jako Niantic) i wydane przez Google 15 listopada 2012 roku na urządzenia mobilne z Androidem oraz 13 lipca 2014 roku na iOS.
Produkcja jest przypadkiem łączenia popularnego gatunku z rzeczywistością rozszerzoną, a wykorzystywane przez użytkownika mobilne urządzenie pełni narzędzie skanera, dzięki któremu można wchodzić w interakcje z otoczeniem. Różne charakterystyczne punkty oraz miejsca stają się portalami w zależności od koloru wolnymi lub zajętymi przez jedną z nacji. Po zdobyciu takiego punktu (czasem przy wykorzystaniu odpowiedniego oręża) można go zabezpieczyć przed atakiem ze strony wrogiej frakcji. Z produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce z wieloma graczami.
W ramach "fabuły" opowiedziana jest historia osadzona na Ziemi po wydarzeniach w CERN z 2012 roku, gdzie odkryto bozony Higgsa, gdy odkryto także "egzotyczną materię" (EM) i związaną z nią niewidzialną rasę kosmitów znaną jako "Shapers". W efekcie tego doszło do podziału świata na dwie nacje - "Enlightened" uznających rasę za coś dobrego dla świata oraz "Resistance" traktujących kosmitów jako zagrożenie. Gracz wybiera więc jedna z tych nacji i stara się wspólnie z innymi członkami przejąć jak największy odsetek terytorium.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności zbierając w pewnym momencie nawet 500 tysięcy użytkownik, a ponadto została zauważona przez środowisko akademickie badające związek między regionalizacją a globalizacją. Dodatkowo jeden z zawartych w niej systemów stał się przykładem "grywalizacji", czyli wykorzystywanie mechanik z gier do zmiany zachowania w sytuacji niezwiązanej z grami.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych