Ingress

Ingress

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Niantic
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Liczba graczy:
MMO
Premiery
Świat:
15.11.2012
Europa:
15.11.2012
Producent:
Niantic
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Liczba graczy:
MMO
Premiery
Świat:
15.11.2012
Europa:
15.11.2012

Ingress - opis gry

Ingress to MMORPG wyprodukowane przez amerykańskiego dewelopera Niantic Labs (obecnie znane jako Niantic) i wydane przez Google 15 listopada 2012 roku na urządzenia mobilne z Androidem oraz 13 lipca 2014 roku na iOS.

Produkcja jest przypadkiem łączenia popularnego gatunku z rzeczywistością rozszerzoną, a wykorzystywane przez użytkownika mobilne urządzenie pełni narzędzie skanera, dzięki któremu można wchodzić w interakcje z otoczeniem. Różne charakterystyczne punkty oraz miejsca stają się portalami w zależności od koloru wolnymi lub zajętymi przez jedną z nacji. Po zdobyciu takiego punktu (czasem przy wykorzystaniu odpowiedniego oręża) można go zabezpieczyć przed atakiem ze strony wrogiej frakcji. Z produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce z wieloma graczami.

Dalsza część tekstu pod wideo

W ramach "fabuły" opowiedziana jest historia osadzona na Ziemi po wydarzeniach w CERN z 2012 roku, gdzie odkryto bozony Higgsa, gdy odkryto także "egzotyczną materię" (EM) i związaną z nią niewidzialną rasę kosmitów znaną jako "Shapers". W efekcie tego doszło do podziału świata na dwie nacje - "Enlightened" uznających rasę za coś dobrego dla świata oraz "Resistance" traktujących kosmitów jako zagrożenie. Gracz wybiera więc jedna z tych nacji i stara się wspólnie z innymi członkami przejąć jak największy odsetek terytorium.

Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności zbierając w pewnym momencie nawet 500 tysięcy użytkownik, a ponadto została zauważona przez środowisko akademickie badające związek między regionalizacją a globalizacją. Dodatkowo jeden z zawartych w niej systemów stał się przykładem "grywalizacji", czyli wykorzystywanie mechanik z gier do zmiany zachowania w sytuacji niezwiązanej z grami.

Wideo - Ingress

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper