Ju-On: The Grudge - opis gry
Ju-On: The Grudge jest grą z gatunku survival horror, wydaną w 2009 r. na konsolę Nintendo Wii z okazji 10-lecia marki. Za developing odpowiedzialne było studio feelplus, a dystrybucją zajmowały się AQ Interactive (Japonia), Xseed Games (Stany Zjednoczone) i Rising Star Games (Europa).
Według starych legend, jeżeli czyjeś życie nagle się urywa podczas gdy ta osoba żywi do kogoś głęboką urazę, efektem jest powstanie potężnej klątwy. Tak też było w przypadku Kayako Saeki, zwyczajnej gospodyni domowej z prefektury Nerima w Japonii, której klątwa dotyka każdego, kto przekroczy próg domu rodowego rodziny Saekich lub też wejdzie w kontakt z raz przeklętym nieszczęśnikiem. Kiedy więc Erika Yamada zapuszcza się w tamte okolice w poszukiwaniu swojego psa, wracając do domu naraża całą swoją rodzinę na śmiertelne niebezpieczeństwo. Każde z pięcioro jej członków musi teraz zmierzyć się z własnym strachem i przeżyć, aby zniwelować działanie klątwy tragicznie zmarłej Kayako.
Gra składa się z pięciu plansz, w których za każdym razem przejmujemy kontrolę nad innym członkiem rodziny Yamadów. Córką Eriką rozpoczynamy rozgrywkę w zaniedbanej fabryce, Michiko - hospitalizowaną matką zwiedzimy opuszczony szpital, bratem Eriki, Kenjim - kompleks mieszkalny, głową rodziny Hiroshim - fabrykę manekinów, a całość zakończymy ponownie w skórze Eriki, tym razem w przeklętym domu rodziny Saekich. Podczas rozgrywki w losowych miejscach lokacji rozmieszczane będą baterie, które postać musi zbierać celem uzupełnienia mocy noszonej w ręku latarki - jej zgaśnięcie skutkować będzie atakiem sił nadprzyrodzonych i niemal natychmiastowym zgonem.
Sterowanie promieniem latarki zostało przełożone na Wiilota, który do ruchu nie wykorzystuje popularnego łącza podczerwieni z Sensor Barem, zamiast tego polegając na wbudowanym akcelerometrze. Obracanie postaci podporządkowano przyciskom kierunkowym, a podążanie w wybranym kierunku dokonuje się przyciskiem B. W przypadkach pochwycenia nas przez czyhającą Kayako, z jej uścisku wyrywamy się, potrząsając kontrolerem, z którego głośnika wydobywa się wtedy charakterystyczny dla serii, gardłowy dźwięk grzechotki. Gra korzysta ze specjalnego systemu rozpoznawania ruchów, zliczającego liczbę i siłę naszych gwałtownych reakcji na ekranie, przydzielając na ich podstawie pod koniec rozdziału adekwatną do naszych poczynań ocenę.
Reżyserem gry był odpowiedzialny za cykl filmów kinowych Ju-on Takashi Shimizu. Gra zdobyła od prasy przeważająco niskie oceny, które motywowano przede wszystkim mało wygodnym sterowaniem, bardzo powolnym tempem rozgrywki i nikłą jej długością. Na rynkach amerykańskim i europejskim grze dodano podtytuły odpowiedni "Haunted House Simulator" oraz "A Fright Simulator".
Galeria - Ju-On: The Grudge





Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych