Kakuto Chojin - opis gry
Kakuto Chojin: Back Alley Brutal to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez studio DreamFactory i wydana przez Microsoft. Tytuł ukazał się tylko na Xboxie. Kakuto Chojin wyewoluował z tech dema, które miało demonstrować możliwości graficzne konsoli Microsoftu.
Gra posiada fabułę, ale nie jest ona szczególnie istotna. Z grubsza chodzi o to, że pewna tajemnicza organizacja zwana Maladinia organizuje turniej sztuk walk, na który zjeżdżają się wojownicy z różnych stron świata. Do wyboru mamy łącznie trzynaście postaci (dwanaście plus jedna wymagająca uprzedniego odblokowania), a każda z nich walczy innym stylem (a właściwie stylami, bo są dwa) i posiada własną arenę.
Sterowanie przypomina serię Tobal, nad którą DreamFactory miało okazję pracować. Po wciśnięciu przycisku L możemy swobodnie poruszać się po arenie, R służy do blokowania i robienia uników, Y, X i A to ataki high, medium, low, natomiast B odpala specjalną technikę. Unikalnym patentem gry są dwa style walki dla każdego zawodnika. Pierwszy to Kakuto dostępny na starcie, który najogólniej rzecz ujmując służy do przetarcia szlaków i pozwala się wdrożyć. Drugi, czyli Chojin, odblokowujemy po przejściu głównego trybu i jest on bardziej zaawansowany, pozwalając nam wykonywać bardziej złożone kombinacje ciosów.
Produkcja DreamFactory oferuje kilka wariantów rozgrywki. Jest to Story (choć fabuła zredukowana jest do tekstu, który wieńczy serię pojedynków), Survival, Practice, Versus, czyli chleb powszedni bijatyk, oraz Capture the Crown i Battle Royal. W Capture the Crown walczą jednocześnie trzy postacie, natomiast w Battle Royal aż cztery. W obu przypadkach wygrywa ten, kto ostanie się na polu bitwy.
Kakuto Chojin otrzymywało bardzo przeciętne noty w momencie premiery.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych