Karateka - opis gry
Karateka to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana pierwotnie pod skrzydłami Brøderbund Software przez Jordana Mechnera z myślą o komputerach Apple II, a następnie przeniesiona na wiele innych platform, w tym NES-a. Za konwersję na sprzęt Nintendo odpowiadało japońskie studio Soft Pro.
Karateka, patrząc z perspektywy czasu, łączy cechy chodzonych mordoklep i tradycyjnych bijatyk, w których pojedynki toczą się jeden na jednego. Głównym bohaterem jest anonimowy jegomość, który usiłuje wspiąć się na górę do fortecy Akumy i uratować uwięzioną w niej księżniczkę Mariko.
Jego droga oczywiście nie będzie usłana różami. W trakcie przeprawy antagonista będzie do nas wysyłał swoich licznych pomagierów. Gdy dochodzi do starcia możemy wyprowadzać ciosy rękami, nogami (na różnych wysokościach) oraz robić uniki. Na górze ekranu znajduje się wskaźnik przedstawiający ilość energii naszą i naszego oponenta. Jeśli przyjmiemy na klatę wystarczają ilość uderzeń, będziemy musieli rozpoczynać przeprawę od nowa. Energię można zregenerować nie angażując się w bitkę, a w razie wygranej powraca ona do normalnego poziomu.
Poza zwykłymi przeciwnikami w grze pojawiają się też inne przeszkody, jak jastrzębie albo pewne elementy otoczenia (np. rozpadliny). Na samym końcu nasz podopieczny staje do walki z Akumą, ale wygrana z nim nie oznacza, że obejrzymy happy end. Twórcy zastawili bowiem na nas pułapkę - jeśli nie zrezygnujemy z postawy bojowej, księżniczka Mariko uzna, że mamy wobec niej niecne zamiary i załatwi karateke na amen jednym atakiem.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych