Kero Blaster - opis gry
Kero Blaster to gra zręcznościowa w konwencji run and gun wyprodukowana przez studio Pixel i wydana przez Playism. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na PlayStation 4 i Nintendo Switch. Przy jego projektowaniu brał udział Daisuke Amaya, twórca popularnego Cave Story.
Głównym bohaterem gry jest żaba, która pracuje dla firmy Cat & Frog zajmującej się sprzedażą teleporterów. Nasz podopieczny otrzymuje od kota (wspólnika?) zadanie ‘konserwacji’ wspomnianych urządzeń i co z tym idzie wyeliminowania potworów, które im zagrażają.
Kero Blaster na pierwszy rzut oka bardzo przypomina przywoływane na wstępie Cave Story, choć w rzeczywistości akcenty w rozgrywce rozłożone są nieco inaczej. Cave Story bowiem bardziej bazowało na eksploracji, tymczasem Kero Blaster bliżej do gier w konwencji run and gun (takich jak seria Contra na przykład) - więcej tu strzelania, niż omijania przeszkód czy przeczesywania terenu. Żaba posiada do dyspozycji kilka broni, choć na początku dysponujemy tylko blasterkiem o niewielkim zasięgu wystrzeliwującym kulki. Nowe spluwy otrzymujemy po pokonaniu bossów. Co więcej, bronie można też upgrade’ować (góra trzykrotnie) i tym samym zmienić ich właściwości działania (pieniądze poza tym można też przeznaczyć na zwiększenie wytrzymałości bohatera i nowe życia).
Jeśli o właściwościach mowa, to każda broń ma inne, co bynajmniej nie jest bez znaczenia. W trakcie zmagań natykamy się na najrozmaitsze rodzaje potworów, o różnych mocnych i słabych stronach, które wymagają przedsięwzięcia innych środków, aby móc je posłać do piachu.
Gra składa się z oddzielnych poziomów i, wzorem oldskulowych tytułów, pojawia się w niej rozwiązanie z życiami. Utrata wszystkich nie oznacza jednak konieczności rozpoczynania wszystkiego od nowa.
Kero Blaster przejść można w około trzy godziny. Żywotność rozgrywki wydłużają dodatkowo atrakcje dostępne po przejściu głównego wątku.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych