Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa

Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa

4,4
5 oceny

Ocena wg platformy:

NS 4.5
PC 1.0
PS4 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
ART Co.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Premiery
Świat:
31.05.2019
Europa:
04.06.2019
Producent:
ART Co.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Premiery
Świat:
31.05.2019
Europa:
04.06.2019

Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa - opis gry

Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa to gra przygodowa wyprodukowana przez japońskie studio Art Co. i wydana przez PQube. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation i Nintendo Switch.

W grze wcielamy się w ucznia/uczennicę (płeć nie jest bliżej sprecyzowana; możemy wybrać tylko imię), który/która trafia do tytułowej Akademii Fujisawa. Wkrótce nasza postać staje się członkiem kółka zajmującego się badaniem zjawisk okultystycznych, a jakby tego było mało, po zawiązaniu paktu z duchem zyskuje ona specjalną zdolność pozwalającą przedrzeć się przez fałsz i dotrzeć do prawdy. Przyda się ona do rozwiązania siedmiu tajemnic skrywanych w murach Fujisawy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem rozgrywki Kotodama to przede wszystkim przygodówka w konwencji powieści graficznej. Lwia część czasu, jaką spędzamy przy grze, polega na czytaniu dialogów i opisów oraz wyborze odpowiedzi, które miewają znaczenie, np. zależy od nich powodzenie naszego ‘śledztwa’. Co więcej, od czasu do czasu węszymy też po kątach w poszukiwaniu dowodów i śladów.

Na tym jednak bynajmniej nie koniec. Ważną częścią rozgrywki jest także minigra logiczno-zręcznościowa, dzięki której nasza postać jest w stanie wyciągnąć prawdę z innych. Przypomina ona bardzo gry z gatunku match-tree, które polegają na połączeniu trzech taki samych elementów. Tutaj jest w zasadzie tak samo, z tym że nie gramy o punkty ani nic w ten deseń. Musimy usuwać różnokolorowe symbole (a różne postacie mają różne preferencje), aby nabić wskaźnik szczęścia. Nie ma tu ograniczeń czasowych, ale gra wyznacza nam tylko pewną liczbę ruchów, by zrealizować cel. Gdy się skończą, możemy też użyć ikonek (zwanych “Challenge”) mogących dodać więcej ruchów, lecz nie ma pewności, że te zadziałają.

Wideo - Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper