Lara Croft and the Temple of Osiris
Producent:
Crystal Dynamics
Wersja językowa:
angielska
Gatunek:
Przygodowa,
Akcja
Śr. czas:
8 godzin
Premiery
Świat:
09.12.2014
Europa:
09.12.2014
Polska:
09.12.2014
Producent:
Crystal Dynamics
Wersja językowa:
angielska
Gatunek:
Przygodowa,
Akcja
Śr. czas:
8 godzin
Premiery
Świat:
09.12.2014
Europa:
09.12.2014
Polska:
09.12.2014
Recenzja redakcji
Recenzja gry: Lara Croft and the Temple of Osiris
Lara Croft and the Temple of Osiris to przygodowa gra akcji i spin-off serii Tomb Raider stworzony na zwór Lara Croft and the Guardian of Light z 2010 roku. Gra została wydana na PS4, XONE i PC, a za jej produkcję odpowiada Crystal Dynamics.
Temple of Osiris, będące kontynuacją wydanego w roku 2010 Guardian of Light, zabiera nas w podróż do starożytnej egipskiej świątyni poświęconej bogowi Ozyrysowi, który wieki temu został zabity przez brata - Setha. Nasza pani archeolog do świątyni trafia z rywalem po fachu - niejakim Carterem Bellem. Pech sprawia, że para naznaczona zostaje klątwą i przypadkowo budzi do życia wspomnianego wyżej Setha. Aby uratować świat przed zagładą duet podejmuje współpracę z dwoma mitologicznymi postaciami: Izydą, żona zabitego Ozyrysa, oraz ich synem Horusem.
Narracja odbywa się za pomocą komiksowych filmików oraz dość ubogich cut-scenek. Podczas właściwej gry akcja ukazana jest z izometrycznego rzutu kamery. Cieszą przede wszystkie efekty świetlne, rozbłyski, wybuchy czy zróżnicowane scenerie egipskich świątyń. W Guardian of Light tryb kooperacyjny pozwalał na zabawę dwóm graczom, teraz liczba ta została podwojona, a do dyspozycji garcza są kolejno Lara, Carter, Izyda i Horus. Jeśli zdecydujemy się na singlową wycieczkę do piramid możemy grać tylko Larą, dysponując wszystkimi potrzebnymi do przejścia gry gadżetami. Gdy jednak do zabawy zaprosimy przyjaciół (sieciowo lub kanapowo), Lara dzierży wówczas w łapach dwa pistolety, linkę z hakiem oraz pochodnię. Z kolei partner włada włocznią Ozyrysa, pozwalającą uruchamiać rozmaite mechanizmy, podsadzać partnera i strzelać wiązką energii. Zagadki zmieniają się w zależności od liczby graczy, dzięki czemu przechodzenie gry samemu i w grupie to zupełnie różne doświadczenia.
Fani staroszkolnych przygód Lary będą zachwyceni, bo poza rozpierduchą w stylu Diablo nie zabrakło ciekawych puzzli związanych z przesuwaniem specjalnych kul, uruchamianiem dźwigni, unikaniem pułapek, zabawy z fizyką obiektów, sekcji platformowych oczy ucieczek przed szarżującymi po planszy monstrami. W rolę bossów wcielają się ogromne, mitologiczne bóstwa. Walki te są często połączone z jednoczesnym rozwiazywaniem puzzli, co niesamowicie podkręca zabawę. Walutą w grze są zbierane na potęgę klejnoty, którymi możemy otworzyć jeden z czterech typów skrzyń. Te najbardziej wartościowe wymagają oczywiście większej ilości gemów. Nagrodą są rożnego rodzaju pierścienie oraz amulety dodające bonusy do parametrów postaci, chroniące przed danym żywiołem czy zwiększające zasięg rażenia bomb. Postać rozwijać możemy jedynie zbierając tokeny permanentnie zwiększające pasek mocy oraz naboi do opcjonalnych broni przypisanych do krzyżaka. Tu zabawa jest przednia - za każdym razem gdy odkrywałem nową pukawkę miałem ochotę się nią trochę pobawić. Shotguny, snajperki, karabiny, uzi, granatniki, bazooki – jest w czym przebierać.
Ukończenie gry zajmuje zaledwie 6 godzin, ale po napisach końcowych możemy zwiedzać sporej wielkości świat będący baza wypadową do kolejnych grobowców, zaliczyć 5 opcjonalnych jaskiń wypełnionymi puzzlami i pobawić się w zmianę cyklu pory dnia oraz pogody, co zmienia dostępny w skrzyniach loot. Dla największych twardzieli czekają specjalne wyzwania wymagające zebrania odpowiedniej ilości znajdziek, przejścia planszy w określonym czasie czy rozwalenia określonej liczby wrogów za pomocą pułapek.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych