Left 4 Dead 2 - opis gry
Left 4 Dead 2 jest pierwszoosobową strzelaniną z naciskiem na kooperację wyprodukowaną i wydaną przez firmę Valve Corporation w listopadzie 2009 roku na PC oraz konsolę Xbox 360. „Dwójka” jest bezpośrednią kontynuacją Left 4 Dead, które na drugiej platformie Microsoftu zadebiutowało rok wcześniej.
Akcja w Left 4 Dead 2 dzieje się w południowej części Stanów Zjednoczonych. Ocalali z epidemii zombie zaczynają swoją walkę o przeżycie w Savannah, by zakończyć podróż w Nowym Orleanie. Tym razem autorzy przygotowali pięć kampanii. Gracz ma okazję przebijać się między innymi przez hotel, cukrownie, bagna, wesołe miasteczko czy oblężony most.
Kampania podzielona jest na fragmenty - rozgrywka polega na dotarciu do save-roomu, zebrania apteczki, uzupełnieniu amunicji oraz zmianie broni. W przeciwieństwie do pierwszej odsłony, w „dwójce” każde wydarzenia są następstwem tego, przez co gracz przechodził wcześniej, dzięki czemu można odnieść wrażenie, że bierze się udział w większej historii. Nowy zestaw bohaterów oddany do dyspozycji prezentuje się równie dobrze jak starzy znajomi. W skład nowego teamu wchodzą: Coach (czarnoskóry trener futbolu amerykańskiego), Ellis - mechanik samochodowy, Nick (typ hazardzisty) oraz prezenterka telewizyjna o imieniu Rochelle.
Identycznie jak miało to miejsce wcześniej, gracze muszą współpracować miedzy sobą, by udało im się dotrzeć do kolejnego save-roomu. Jako że bohater może nosić przy sobie tylko jeden środek leczniczy oraz jedno opakowanie tabletek przeciwbólowych, które dodają tymczasowo pięćdziesiąt procent energii, trzeba bardzo uważać, by nie oddalać się za daleko od reszty ocalałych. Rozbudowaniu uległ arsenał - powiększył się o kilka nowych broni (między innymi granatnik, karabin SCAR) oraz kilka innych przydatnych gadżetów jak wybuchowe/zapalające naboje czy Toxic Bomb. Doszło też kilka przedmiotów mających ułatwić grającemu przetrwanie. Zastrzyk z adrenaliny dodaje energii, zwiększy szybkość bohatera oraz jego zdolność do przedzierania się przez hordy zombie. Oprócz kampanii, twórcy zaimplementowali także dodatkowe tryby rozgrywki, takie jak Realism, Scavenge oraz klasyczny Survival.
W kwestii oprawy graficznej Left 4 Dead 2 postęp od pierwszej części jest bardzo mało widoczny, z tą różnicą, że teraz akcja dzieje się również w dzień, co pozwoliło grafikom dołożyć nowe efekty świetlne. Na solidnym poziomie stoi sfera audio, w tym ścieżka dźwiękowa Mike’a Morasky’ego.
Komentarze (12)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych