Live A Live

Live A Live

6,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
02.09.1994
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
02.09.1994

Live A Live - opis gry

Live A Live to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Squaresoft na konsolę Super Nintendo. Unikalnym rozwiązaniem w tej produkcji było podzielenie scenariusza na siedem oddzielnych rozdziałów rozgrywających się w różnych epokach historycznych.

W Live a Live historia kręci się wokół siedmiu bohaterów żyjących w siedmiu różnych epokach historycznych: czasach prehistorycznych, starożytnych Chinach, feudalnej Japonii, na amerykańskim Dzikim Zachodzie, we współczesności, oraz bliższej i dalszej przyszłości. Każda historia obraca się wokół innych wątków. Epizod prehistoryczny opowiada o miłości poprzedzającej czas zanim ludzie nauczyli się mówić. W rozdziale chińskim mistrz szuka ucznia, a w japońskim ninja wkrada się do zamku warlorda. Dziki Zachód jest sceną opowieści o zemście. Współczesność skupia się na turnieju sztuk walki, natomiast bliska przyszłość opowiada o życiu w miejskim środowisku i zdolnościach parapsychicznych. W siódmym odcinku wcielamy się w postać robota, który na statku kosmicznym, gdzieś w dalekich rejonach kosmosu, bada dziwne przypadki śmierci towarzyszy podróży. Kolejność w jakiej zaliczymy poszczególne historie nie ma znaczenia, aczkolwiek poznanie prawdy o wspólnym mianowniku spajającym perypetie bohaterów wymaga by przejść siedem podstawowych rozdziałów, a następnie zaliczyć jeszcze dwa prowadzące do finału. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W kwestii rozgrywki Live A Live sporo czerpie z innych gier, choć pojawiają się tu także rozwiązania dość unikalne, np. HP odnawiane automatycznie po zakończeniu starć. I skoro o nich mowa - pojedynki rozgrywają na szachownicy o wymiarach 7x7, która przywodzi na myśl strategie turowe; przeciwnicy i nasi podopieczni mogą się po niej poruszać swobodnie. System walki wyróżnia także kilka innych ciekawych rozwiązań. Jeden z nich dotyczy pokonanych postaci, które, jeśli ktoś obije ich znokautowane zwłoki, znikają, co uniemożliwia przywrócenie do zdrowia. Inna rzecz godna odnotowania to obecność liderów i powiązanych z nimi pomagierów - jeśli zlikwidujemy takiego kogoś, reszta wpadnie w popłoch ułatwiając nam zadanie.

System walki to nie wszystko. Każdy rozdział historii wprowadza jakieś nowe elementy do mechaniki, np. ninja musi się podczas swojej misji skradać, a w czasach prehistorycznych rozgrywka obraca się wokół tworzenia przedmiotów ze znalezionych materiałów. Inne przykłady - na turnieju sztuk walk mamy do czynienia z mordobiciem, a w epizodzie rozgrywającym się na statku kosmicznym całość przypomina raczej grę z gatunku visual novel. Bohaterowie Live A Live posiadają też oczywiście unikalne dla siebie umiejętności używane podczas walk.

Live A Live nie ukazało się poza Japonią, lecz nieoficjalne tłumaczenie przygotowali po latach fani gry.

Wideo - Live A Live

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper