Lotus III: The Ultimate Challenge - opis gry
Lotus III: The Ultimate Challenge to gra wyścigowa wyprodukowana przez brytyjskie studio Magnetic Fields i wydana przez Gremlin Graphics (później Gremlin Interactive). Tytuł ukazał się m.in. na komputerach PC i Amiga, a także -- pod zmienioną nazwą -- na konsoli Sega Mega Drive.
Lotus III łączy cechy zasłużonych dla gatunku poprzedników. W “trójce” mamy dostęp do rozwiązań, które pojawiały się i znikały w poprzednich częściach. Przede wszystkim do wyboru są dwa rodzaje wyścigów: te z walką o pozycje (dziewiętnastu rywali na trasie) i te podczas których musimy wykręcić jak najlepszy czas. Gracze mają do wyboru trzy modele ze stajni Lotusa: Esprit Turbo SE, Elan SE oraz prototypowy M200.
Największą zmianą jest dodanie trybu RECS. Pod nazwą tą kryje się edytor, w którym możemy stworzyć własną trasę decydując o takich kwestiach jak ilość zakrętów, wzniesień, rozstawieniu przeszkód, typie scenerii oraz poziomie trudności. Na stworzonych w ten sposób trasach możemy się ścigać w singlu i multiplayerze, a także zapisać je pod postacią kodu i następnie użyć przy jakiejś nadarzającej się okazji. RECS pozwalał szybko stworzyć nową trasę, jednak precyzja z jaką działał nie powalała. Patent mimo to został użyty także w innej grze, tj. International Rally Championship.
Lotus III ogólnie rzecz biorąc był oceniany słabiej od poprzedników. Narzekano zwłaszcza na niewielką ilość nowości oraz brak dynamiki (wersja na Mega Drive została pod tym względem usprawniona). Niewielkich zmian doczekała się nawet grafika, w przypadku której ograniczono się głównie do dodania nowych scenerii, ale z drugiej strony wróciła możliwość wyboru kawałka przygrywającego podczas rywalizacji.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych