Lucasfilm Classic Games: Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol - opis gry
Lucasfilm Classic Games: Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol to wydanie zbiorcze dwóch gier LucasArts Games z lat 90. Składanka ukazała się na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Za produkcję odpowiadało DotEmu.
Lucasfilm Classic Games oferuje dwie gry:
Zombies (w USA Zombies Ate My Neighbors)
W produkcji LucasArts do wyboru mamy dwie postacie: Zeke’a i Julie. Zadaniem rodzeństwa jest stawić czoło inwazji żywych trupów i przy okazji uratować sąsiadów, którym zagraża niebezpieczeństwo. ‘Kampania’ składa się z blisko pięćdziesięciu plansz (plus levele bonusowe), w trakcie których odwiedzamy wiele zróżnicowanych miejscówek: przedmieścia, centra handlowe, piramidy, nawiedzone zamki itd.
Na każdej planszy mamy to samo zadanie: uratować sąsiadów przed straszydłami wszelkiej maści. W grze pojawiają się oprócz zombie także wampiry, wilkołaki, demoniczne dzieci, kosmici, UFO, wielkie mrówki, robaki, szaleńcy wymachujący piłami mechanicznymi i różne inne monstra znane z filmów grozy. Po uratowaniu wszystkich osób otwieramy przejście prowadzące do kolejnego etapu. Sąsiedzi umierają jednak po zwykłym kontakcie z przeciwnikiem. Ponadto niektórzy przemieniają się w wilkołaki po zmroku, co również jest równoznaczne z wpadką. A jeśli podopieczni pomrą, tracimy życie (liczbę żyć można zwiększyć ciułając punkty).
Nasi podopieczni nie są oczywiście całkowicie bezbronni. Mogą korzystać ze znalezionych przedmiotów: pistoletów na wodę, bazook, eksplodujących puszek wypełnionych gazowanym napojem, krucyfiksów, miotaczy płomieni, gaśnic i wielu innych rodzajów “broni”. Do tego dochodzą także dopałki czy klucze otwierające zamknięte przejścia.
Ghoul Patrol
Ghoul Patrol to kontynuacja popularnego Zombies (choć gra na pierwszych etapach produkcji nie była planowana jako sequel). Założenia są tu bardzo podobne. Tytuł pozwala nam przejąć kontrolę nad Zeke’m lub Julie, a ich zadaniem jest uratować sąsiadów przed inwazją najrozmaitszych monstrów rodem z filmów grozy.
Główne założenia rozgrywki nie uległy zmianie względem pierwowzoru. Bohaterowie podróżują przez pięć światów, a ich głównym zadaniem na poszczególnych planszach jest uratowanie NPC-ów, którym grozi śmiertelne niebezpieczeństwo (w przypadku kontaktu z wrogiem umierają). Sequel wprowadza do formuły również nowe mechaniki, jak skakanie czy ślizganie.
Nowości
Nowością jest funkcja quick save, a także wywiady z twórcami i galerie, w których znaleźć można wcześniej niepublikowane materiały graficzne.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych