Lumines to pierwsza odsłona gry logiczno-muzycznej, wydanej na konsolkę PlayStation Portable 12 grudnia 2004 roku. Tytuł ten doczekał się rozbudowanych wersji także na PC, Xboxa 360 oraz PlayStation 2. Za jego stworzenie odpowiada znany designer gier - Tetsuya Mizuguchi.
Gra polega na układaniu na planszy spadających z góry ekranu bloków, które łącząc się tymi samymi kolorami, tworzą jeszcze większe figury. Laser biegnący od lewej strony ekranu ku prawej niszczy powstałe bloki, a gracz otrzymuje punkty. Im większe wieloboki zostaną usunięte, tym większy będzie przyznany bonus punktowy.
Dalsza część tekstu pod wideo
Rozgrywce towarzyszy klimatyczna muzyka, która wespół z odgłosami operowania klockami tworzyma spójną całość. Zaimplementowano kilkanaście rodzajów skins, czyli kolorystyk klocków oraz tła i w zależności od tego, jaki jest użyty typ, gra inna muzyka i słychać inne efekty dźwiękowe. Nowe motywy są otrzymywane wraz z postępem w grze i można potem z nich korzystać podczas zabawy. W Lumines występują następujące tryby: Challenge, Time Attack, Puzzle, Vs., oraz Vs. CPU Mode. W pierwszym z nich, a zarazem w głównym, zabawa polega na przechodzeniu kolejnych plansz, które zmieniają się między innymi po zdobyciu określonej ilości punktów. Właśnie w nim można odblokować wszystkie 24 skins. Puzzle polega na układaniu z bloków określonych na początku figur, np. krzyż, kot itp.
Za Lumines odpowiada przede wszystkim Tetsuya Mizoguchi, który jest także autorem takich gier jak REZ czy Space Chanel 5 z konsoli Dreamcast. Tytuł ten zdobył przychylną, bardzo pozytywną opinię wśród światowych recenzentów z branży gier i według zebranych ocen jest jedną z najlepszych gier na konsolę PlayStation Portable. Gra zawiera tryb wieloosobowy, gdzie z drugim graczem możemy konkurować w zdobywaniu punktów.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych