Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 - opis gry
Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 to gra sportowa wyprodukowana i wydana przez firmę Sega. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo Switch z okazji letnich Igrzysk Olimpijskich organizowanych w Tokyo.
Założenia rozgrywki nie uległy zmianie względem poprzednich części cyklu. W grze występują postacie z uniwersów Super Mario i Sonic the Hedgehog, które rywalizują na olimpiadzie. Podobnie jak w innych odsłonach cyklu, twórcy przygotowali rozmaite dyscypliny sportowe, zarówno te znane z poprzedników, jak i zupełnie nowe: szeroko pojęta lekkoatletyka, boks, piłka nożna, pływanie, gimnastyka, karate, wspinaczka, jazda na deskorolce, surfing itd. Oprócz tego twórcy przygotowali również dziesięć retro-konkurencji wykonanych w stylu przypominającym gry z konsol ośmio- i szesnastobitowych.
Jedną z głównych atrakcji jest tryb fabularny. Punktem wyjścia dla fabuły jest intryga Eggmana i Bowsera, który konstruują konsolę zwaną Tokyo 64 mającą wessać i uwięzić głównych bohaterów - Mario i Sonica. Jak się jednak okazuje, ofiarami sprzętu stają się nieoczekiwanie także jego pomysłodawcy. W efekcie wszyscy cofają się w czasie o ponad pięćdziesiąt lat, do roku 1964, gdy w japońskiej stolicy ostatnim razem organizowano igrzyska olimpijskie. By móc wrócić do domu, nasi podopieczni muszą wygrać złote medale.
W trybie fabularnym zabawa sprowadza się nie tylko do zaliczania kolejnych dyscyplin sportowych. Oprócz tego odwiedzamy też niektóre zakątki Tokyo, dowiadując się o nich ciekawych informacji (nie tylko zresztą o nich), a także bierzemy udział w minigierkach polegających np. na pogoni za Eggmanem (co przywodzi na myśl bieg z przeszkodami) czy poszukiwaniu przyjaciół Yoshiego.
W grze, jak wspomniano, występuje sporo grywalnych postaci. Wprawdzie nie posiadają one parametrów, ale różnią się pewnymi cechami.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych