Max Payne 2: The Fall of Max Payne - opis gry
Max Payne 2: The Fall of Max Payne to gra akcji wyprodukowana przez wiedeński oddział Rockstar na PC, PlayStation 2 oraz Xboxa. “Dwójka” była bezpośrednią kontynuacją pierwowzoru i rozgrywała się dwa lata po wydarzeniach tam ukazanych.
Dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części Max Payne -- już oczyszczony z zarzutów -- ponownie pracuje dla nowojorskiej policji. Jego kolejne perypetie rozpoczynają się w momencie, gdy otrzymuje zadanie rozpracowania grupy profesjonalnych zabójców zwanych “czyścicielami”. Śledztwo przynosi szybko zaskakujące rezultaty. Max natyka się na Mone Sax, o której myślał, że nie żyje, oraz kilka innych osób z przeszłości. Uświadomią mu one, że prawda o śmierci jego żony i córki nie jest kompletna.
Max Payne 2, podobnie jak oryginał, to shooter, w którym akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Gra hula na zmodyfikowanym silniku “jedynki”, wprowadzając kilka nowych patentów i ulepszając niektóre stare. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, poprawiono grafikę - m.in. lepsze są teraz cienie, oświetlenie i tekstury. Za fizykę odpowiada natomiast Havok, dzięki któremu elementy otoczenia są zniszczalne i ogólnie reagują na poczynania gracza oraz innych postaci.
Po rozpoczęciu zmagań do wyboru mamy tylko jeden poziom trudności, który dostraja się do naszych umiejętności. Jeśli idzie nam słabo i często giniemy, przeciwnicy stają się mniej groźni, a liczba porozrzucanych po kątach medykamentów rośnie. Wraca oczywiście bullet time - sztandarowa atrakcja pierwowzoru. Pozwala on spowolnić czas, dając jednocześnie głównemu bohaterowi możliwość celowania i strzelania w normalnym tempie.
W kwestii nowości, Max może teraz posługiwać się dwiema różnymi broniami jednocześnie, walczyć wręcz (gdy jest blisko przeciwnika) albo walczyć u boku NPC-ów. Co więcej, pojawia się nowa grywalna postać. Gracz podczas niektórych poziomów pokieruje poczynaniami Mony Sax.
Przejście głównego wątku odblokowuje nowe poziomy trudności oraz dwa bonusowe tryby zabawy, tj. New York Minute i Dead Man Walking. Ten pierwszy wymaga byśmy zaliczyli dany poziom jak najszybciej to możliwe, drugi każe nam się zmierzyć z nadciągającymi falami wrogów.
Komentarze (22)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych