Maximo - opis gry
Maximo to gra hack’n’slash z elementami platformówki wyprodukowana i wydana przez Capcom na PlayStation 2. Tytuł był duchowym spadkobiercą serii Ghosts’n’Goblins. Za jego styl graficzny odpowiada autor mang Susumu Matsushita.
Gracz wciela się tu w postać bohatera, który po powrocie do domu zastaje swoje królestwo w opłakanym stanie. Jego, jak się wydawało, wierny doradca Achille wskrzesił zmarłych, uwięził cztery czarodziejki i siłą zaciągnął przed ołtarz księżniczkę Sophie. Naszym zadaniem będzie mu pomóc odkręcić tę sytuację.
W przeciwieństwie do Ghosts’n’Goblins Maximo oferuje rozgrywkę w trójwymiarowym świecie. Nasza postać potrafi biegać, skakać, kucać oraz wykonywać kilka innych czynności, ale najważniejsze jest szlachtowanie wrogów. W trakcie walki używamy miecza, tarczy, mamy również do dyspozycji techniki specjalne. O stanie zdrowia podopiecznego informuje stan zbroi - po każdym wrogim uderzeniu odpada jakaś jej część. Jeśli nas zaciukają i stracimy wszystkie życia, będziemy mogli kontynuować zabawę przekupując Grim Reapera monetami. Za każdym razem cena za taką usługę jest jednak wyższa.
Maximo, główny bohater, odwiedzi pięć światów, takich jak kraina duchów czy cmentarzysko statków. Każdy z nich dzieli się na cztery etapy i walkę z bossem. Podczas tych zmagań napotkamy elementy znane z Ghosts’n’Goblins, takie jak niszczenie nagrobków i czary przemieniające naszą postać w zwierza.
Maximo otrzymał bardzo pozytywne noty pomimo wysokiego poziomu trudności. Dwa lata po premierze ukazał się jego sequel, którego przyjęte jeszcze lepiej.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych