Mega Man Zero 4 - opis gry
Mega Man Zero 4 to scrollowany action-platformer wyprodukowany przez japońskie studio Inti Creates i wydany przez Capcom na Game Boy Advance. “Czwórka” to ostatnia odsłona serii Zero. Jej następca, seria ZX, ukazała się już na NDS-ie.
Czwarta część Mega Man Zero kontynuuje wątki przedstawione w poprzednich częściach serii. Akcja rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach ukazanych w “trójce”. Ludzie, traktowani w Neo Arcadii jak obywatele drugiej kategorii, uciekają do Area Zero, jedynego miejsca w którym mogą liczyć na spokojną egzystencję. To oczywiście nie podoba się Dr. Weilowi i w efekcie doprowadza do konfliktu między uciskanymi a robotami.
Głównym bohaterem gry jest ponownie Zero, który wraz z ruchem oporu postanawia wziąć udział w konflikcie. Na przejście czeka tu osiem poziomów podzielonych zwykle na dwie części - obie oddziela starcie z minibossem. Gra oczywiście nie wymyśla koła na nowo, ale mimo to wprowadza do formuły kilka nowych dodatków i rozwiązań. Oprócz nowych broni jest to chociażby system umożliwiający zmianę warunków pogodowych na danej planszy. Do wyboru mamy dwie opcje. Decyzja wpływa nie tylko na stopień trudności. W niektórych warunkach możemy bowiem odblokować niedostępne w innej sytuacji miejscówki.
Zmiany zaszły w kwestii “cyber elfów”. W “czwórce” otrzymujemy na początku jednego, który posiada większość mocy innych tego typu dopałek z poprzedników. Dzielą się ona trzy rodzaje: nurse, animal i hacker. “Elfa” można rozwijać przy użyciu kryształów pozostawianych przez pokonanych przeciwników. Z gry wyrugowano również chipy modyfikujące umiejętności Zero. Teraz zbiera on części i plany, z których wybrani NPC mogą skonstruować sprzęt podnoszący jego potencjał bojowy.
Oprócz głównego wątku gra posiada także inne atrakcje, np. minigry. Warto również wspomnieć, że “czwórka” posiada tryb Easy. Była to reakcja twórców na głosy graczy, którzy uważali, iż seria jest zbyt trudna.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych