Metal Wolf Chaos - opis gry
Metal Wolf Chaos to gra akcji wyprodukowana przez japońskie studio From Software i wydana przez Microsoft na pierwszego Xboxa. Tytuł pozwalał graczowi wcielić się w prezydenta Stanów Zjednoczonych, który do walki z wrogami swojego kraju używa wielkiego robota. Metal Wolf Chaos nie ukazało się na Zachodzie.
Metal Wolf Chaos, jak można domyślić się z wprowadzenia, nie traktuje siebie nazbyt poważnie. W grze wcielamy się w prezydenta Stanów Zjednoczonych Michaela Wilsona, który zmaga się z nie lada kłopotami: terroryzmem, wzrastającymi cenami surowców i szalejącym bezrobociem. Wilson jest przez wiele osób oskarżany o doprowadzenie do tego stanu, co sprzyja buntowniczym postawom. Z tych nieciekawych dla niego okoliczności postanawia skorzystać wiceprezydent, który organizuje zamach stanu. W efekcie dotychczasowy przywódca państwa wylatuje z siodła, ale bynajmniej nie ma zamiaru się poddawać.
Pod względem rozgrywki Metal Wolf Chaos przypomina serię Armored Core tego samego developera, choć pewne akcenty tu i tam rozłożono inaczej. Gra podzielona jest na misje rozgrywające się w oddzielnych lokacjach. Zwykle polegają one na przedostaniu się z punktu A do punktu B, zniszczeniu jakiegoś obiektu należącego do nieprzyjaciela lub eskorcie. Czas poświęcić możemy także na zadania opcjonalne, jak ratowanie zakładników, co odblokowuje bonusową zawartość. Robot Wilsona dysponuje oczywiście rozmaitym uzbrojeniem. Posiada on w sumie osiem slotów na bronie - po cztery na każde ramię. Arsenał składa się z pistoletów, karabinów, strzelb, snajperek, wyrzutni rakiet, granatników, railgunów, miotaczy ognia itd. Dostęp do nowych broni musimy jednak najpierw zdobyć - w pierwszej kolejności trzeba zainwestować w badania, a w następnej kupić pożądany model. Łącznie jest ich ponad sto.
Kasę otrzymujemy po zakończeniu misji. Im pokaźniejsza zdobycz punktowa, tym więcej pieniędzy popłynie do naszych kieszeni. Do podkręcania wyników służą chainy, które nabijamy eliminując nieprzyjaciół w krótkim odstępie czasu.
Metal Wolf Chaos, jak wspomnieliśmy na wstępie, nigdy nie ukazał się poza Japonią, co dla wielu było decyzją niezrozumiałą zważywszy na setting i fakt, iż dialogi były nagrane po angielsku. Gracze z Zachodu mogli co najwyżej zapoznać się z demem, które trafiło na płytę dołączaną do Official Xbox Magazine.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych