Metroid Prime 2: Echoes - opis gry
Metroid Prime 2: Echoes jest grą przygodową z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzoną przez Retro Studios i wydaną przez Nintendo w listopadzie 2004 roku na konsolę GameCube. Echoes weszło również w skład Metroid Prime Trilogy, które ukazało się w roku 2009 na Nintendo Wii.
Główna bohatera cześci pierwszej, Samus Aran, dostała nowe zlecenie od Federacji. Kobieta ma udać się na planetę Aether, na której zaginęła grupa kosmicznych komandosów. Po wylądowaniu przestali dawać oznaki życia, więc Federacja pragnie się dowiedzieć, co tam zaszło i dlaczego żołnierze nie odpowiadają na wezwania. Lądowanie z powodu ogromnych burz magnetycznych nie należało do najprzyjemniejszych, ale gdy Samus znalazła się na powierzchni planety, od razu pojęła, że coś jest nie tak. Na ziemi leżą bowiem zwłoki żołnierzy, a także niezidentyfikowanych organizmów, które wzbudzają największy strach. W tej chwili kontrolę nad postacią przejmuje gracz, którego zadaniem jest dowiedzieć się, co tu zaszło. Już po chwili jesteśmy atakowani przez różne kosmiczne stworzenia. Początkowo sytuacja jest zupełnie niejasna, na szczęście szybko znajdujemy okręt marines. Z jego komputera dowiadujemy się, że żołnierze napotkali na swej drodze nieznany statek piracki i podążyli za nim właśnie na Aether. Jednak na miejscu okazało się, że planeta jest zamieszkana przez stworzenia zwane Luminoth, które szybko rozprawiły się z wojakami. To jednak nie koniec niespodzianek...
Podobnie jak w „jedynce”, akcję śledzimy z oczu bohaterki, mimo to Echoes nie przypomina typowej współczesnej strzelaniny, gdyż pełno jest w grze Retro Studios eksploracji, a nawet sekcji platformowych. Piękna protagonistka cały czas porusza się w specjalnie stworzonym do walki kombinezonie. Jest on wyposażony w jedną broń palną, która okazuje się być wielofunkcyjnym narzędziem. Dzięki niemu bohaterka może np. przeistoczyć się w toczącą się kulę (tzw. Morph Ball) i dzięki temu dostać się w niedostępne normalną drogą miejsca. Sam Morph Ball na długo nam nie starczy, tak więc niezbędne są upgrade'y w stylu Morph Ball Bomb (służy do niszczenia przeszkód, potrafi też wyrzucić nas w górę), Power Bomb (eliminuje wszystko w promieniu kilku metrów od siebie, otwiera też niektóre drzwi), Boost Ball (pozwala wspinać się na rampy) czy Spider Ball (umożliwia przyczepianie się do magnetycznie naładowanych powierzchni). Samus korzysta ze specjalnego skanera, zbierającego informacje o widzianych przedmiotach, służy on też do otwierania niektórych drzwi. Uzbrojenie podstawowe stanowi karabin impulsowy, który przy dłuższym przytrzymaniu klawisza strzału, generuje znacznie potężniejszy strzał. Oprócz tego posiadamy również wyrzutnie rakiet (także kierowane), bomby, itp. Deweloper zaimplementował w Echoes nawet tryb multiplayer.
Metroid Prime 2: Echoes prezentuje się bardzo dobrze, będąc jedną z najładniejszych gier na GameCube’a. Za klimatyczną ścieżkę dźwiękową odpowiada japoński kompozytor Kenji Yamamoto.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych