Metroid Prime: Hunters - opis gry
Metroid Prime Hunters jest grą przygodową z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną i wydaną przez Nintendo w 2006 roku wyłącznie na NDS.
W uniwersum Metroid, akcja gry Nintendo Software Technology ma miejsce pomiędzy wydarzeniami z „jedynki” z GameCube’a a Echoes. Główną bohaterką Prime Hunters jest tradycyjnie Samus Aran. Galaktyczna łowczyni nagród, tym razem postanowiła zająć się sprawą pewnego starożytnego artefaktu, będącego źródłem ogromnej mocy. Przedmiotem interesuje się galaktyczna Federacja, która wynajęła Samus do jego odnalezienia i wyjaśnienia tajemnicy, jaka za nim stoi. Federacja nie chce, by artefakt wpadł w niepowołane ręce. Problem w tym, że nie jest to takie proste. Wiadomość o jego istnieniu przechwyciło już kilku innych łowców nagród, którzy węsząc duże pieniądze, również wyruszają na poszukiwania.
Akcja nie toczy się w jednym miejscu, a gracz nie jest przywiązany do jednego świata. W poszukiwaniu artefaktu odwiedzi ich całkiem sporo, na każdym stawiając czoło przeróżnym niebezpieczeństwom. Ciekawie rozwiązano kwestię sterowania - górny ekranik pokazuje widok z gry, natomiast dolny to interfejs sterujący. Możemy za jego pomocą przełączać się pomiędzy trybem bojowym i skanowania obiektów, zmieniać się w kulę, przełączać się na inną broń oraz przede wszystkim celować. Klawisze kierunkowe służą do poruszania postacią, zaś przyciskiem L strzelamy. Rozgrywka w Hunters jest łudząco podobna do „dużych” odsłon Metroid Prime, dzieląc się na dwa elementy: eksplorację oraz walkę. Bohaterka posiada broń, za pomocą której eksterminuje wrogów, lecz najważniejszymi jej cechami są unikalne umiejętności. Oprócz ciągłego strzelania w kolejne masy przeciwników, należy również wykazać umiejętnością logicznego myślenia. Deweloper przygotował ponadto tryb multiplayer dla czterech osób. Do wyboru mamy tradycyjny deathmatch, w którym można się bawić z jedną kopią gry, wieloma lub za pośrednictwem WiFi Connection.
Biorąc pod uwagę ograniczone możliwości Nintendo DS, Metroid Prime Hunters prezentuje się bardzo przyzwoicie. Wrażenie robią ciekawie zaprojektowane lokacje, wykoanie przeciwnicy, a także kilka przerywników filmowych. Oprawa muzyczna jest dziełem duetu kompozytorów Lawrence Schwedler - James Phillipsen.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych