Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum - opis gry
Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum to RPG (Role Playing Game) wyprodukowane i wydane przez amerykańskiego dewelopera New World Computing, a za projekt odpowiada współzałożyciel i wieloletni szef studia, Jon Van Caneghem. Produkcja ukazała się w 1986 roku na Apple II, rok później na MS-DOS, Macintosha, Commodore 64, FM-7 oraz PC-88. W 1988 pojawiły się wersje na PC-98, Sharp X86000, Sharp X1 i MSX, a dwa lata później w Japonii (cztery w przypadku USA) na NES.
Produkcja jest pierwszą odsłoną znanej serii o bohaterach magii i miecza, przy której tworzeniu twórcy silnie inspirowali się znanym RPG-iem Dungeons and Dragons. Gracz, mając pod kontrolą drużynę składającą się z sześciu osób, przemierza świat zwiedzając różne miejsca (lochy, zamki) i walcząc z istotami. Do wspomnianej drużyny należą: Knight (Rycerz), Cleric (Kleryk), Robbers (Złodzieje), Sorcerers (w wersji na NES Wizard - Czarodzieje), Paladins (Paladyn) oraz Archers (Łucznik). Poza klasą można wybrać także rasę - Elfa, Człowieka, Pół-Orka, Gnoma i Krasnoluda. Produkcja nie zawiera trybu sieciowego, a jedynie rozgrywkę dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia mająca miejsce w VARN (Vehicular Astropod Research Nacelle). Drużyna podróżnik wybrała się tu celem odkrycia tajemnic tytułowego Inner Sanctum. W trakcie podróży otrzymują oni informację od niejakiego Coraka, że pewna ważna postać w krainie nie jest tą, za którą się podaje.
Do 1989 produkcja sprzedała się w liczbie 100 000 egzemplarzy, a recenzenci - pomimo wysokiego poziomu trudności na początku - nie szczędzili pochwał, które dotyczyły głównie fabuły, grafiki oraz nieliniowości. Sama seria była następnie kontynuowana, stając się następnie najważniejszą w portfolio New World Computing dostając w jej ramach także strategie w postaci znanego dzisiaj Heroes of Might & Magic.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych