Mirror’s Edge Catalyst - opis gry
Mirror’s Edge Catalyst to gra action-adventure wyprodukowana przez studio DICE i wydana przez Electronic Arts na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł był niebezpośrednią kontynuacją Mirror’s Edge.
Akcja Catalyst rozgrywa się w dalszej przyszłości w fikcyjnym mieście fikcyjnego państwa o nazwie Cascadia, które po odłączeniu się od autorytarnego OmniStat i po latach szerzącej się przemocy wpada w łapy tak zwanego Konglomeratu, organizacji zrzeszającej trzynaście potężnych korporacji. Najpotężniejsza z nich to Kruger Holding trzymająca w mieście wszystkich za twarz dzięki swojej prywatnej armii. Dystopijność Cascadii przejawia się też w innych aspektach - przejawem jej jest chociażby sieć Grid, którą łączy (prawie) wszystkich ze wszystkim. “Prawie” odnosi się między innymi do Faith Connors, tutejszej głównej bohaterki, parającej się zawodem Runnera. Wykonując rozmaite zlecenia, jak dostarczanie przesyłek, wymyka się ona totalnej inwigilacji.
Największa zmiana względem oryginału tyczy się struktury - tam był ona bowiem bardziej liniowa, z kolei w Catalyst nasza podopieczna porusza się po otwartym świecie. Twórcy przygotowali wiele zadań - zarówno tych, które naprzód pchają główny wątek, jak i pobocznych w trakcie których przychodzi nam się ścigać, uczestniczyć w time trialach czy rozwiązywać łamigłówki. Po mieście, składającym się z kilku dzielnic, poruszamy się korzystając z parkourowych umiejętności bohaterki, napotykanych elementów otoczenia oraz przedmiotów/gadżetów. Ze względu na otwarty świat gra daje nam sporo swobody w kwestii tego, jak dotrzeć do celu, choć gdybyśmy mieli z tym problem twórcy zaimplementowali też funkcję, która może nam to ułatwić (jest też opcja fast travel).
Pewnych zmian, choć nie aż tak znaczących, doczekał się też system walki. Faith w ogóle nie używa tym razem broni palnej - zamiast tego walczy tylko wręcz. W sytuacji gdy zadaje ona nokautujący cios kamera zmienia zmienia perspektywę (z fpp na tpp).
Gra robi także użytek z funkcji sieciowych. Choć nie ma tu trybu ani wieloosobowej kooperacji, ani rywalizacji gracze mogą brać udział w time trialach tworząc własne trasy poprzez rozstawianie checkpointów.
Komentarze (31)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych