Mobile Suit Gundam: Battle Operation

Mobile Suit Gundam: Battle Operation

5,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 5.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina tak.,   Symulacja
Liczba graczy:
1-12
Premiery
Świat:
28.06.2012
Producent:
Namco Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina tak.,   Symulacja
Liczba graczy:
1-12
Premiery
Świat:
28.06.2012

Mobile Suit Gundam: Battle Operation - opis gry

Mobile Suit Gundam: Battle Operation jest drużynową strzelaniną w systemie free-to-play, wydaną na japońskim PlayStation Store przez Bandai Namco Games. Została wydana w 2012 r. na konsolę PlayStation 3, a w rok później udostępnione zostały wersje dla serwerów w Hong Kongu oraz Tajwanie.

W odróżnieniu od bardziej zręcznościowych odsłon uniwersum w postaci Extreme Vs, gdzie podstawą rozgrywki są krótkie pojedynki 2v2, gra stawia na bardziej realistyczne walki maszyn bojowych w formacie drużynowym 4v4 do 6v6 graczy. Startowymi jednostkami są dostępny po stronie Federacji GM oraz walczący dla Zeonu Zaku II, a kolejne ich modele można podzielić na trzy typu specjalizacji. All-Purpose mają wypośrodkowane statystyki oraz mogą używać wielu rodzajów broni, Artillery posiadają gruby pancerz i potężne działa, są jednak powolne i nie potrafią walczyć w zwarciu, a Close-Combat niewielki arsenał wynagradzają sobie mobilnością oraz walką na gołe pięści. Poza standardowymi obrażeniami pancerza, gra zlicza także obrażenia głowy (ograniczające pole widzenia oraz efektywność radaru) oraz nóg (spowalniające poruszanie się oraz utrudniające korzystanie z odrzutu). W razie potrzeby gracz może też opuścić kokpit robota, aby w ludzkiej formie dokonywać infiltracji posterunków, prowadzić pojazdy wojskowe lub też dokonywać abordażu pozostawionych na pastwę losu Mobile Suitów wroga.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra oferuje cztery standardowe tryby rywalizacji, rozgrywane na jednej z 9 map, każda z trzema możliwymi ustawieniami (np. inna pora dnia, wisząca mgła lub trwająca śnieżyca). Combat Training Exercise stanowi wprowadzenie dla nowych graczy, podczas którego mogą przećwiczyć oni sterowanie oraz podstawowe taktyki przed rozpoczęciem sesji z innymi graczami. Team Deathmatch polega na zdobywaniu punktów przez drużyny o równej liczbie uczestników. Siege przydziela każdej stronie 18.000 punktów surowców, a pula ta stopniowo spada wskutek udanych zabójstw oraz przejmowania wrogich posterunków. Tryb Ace przypomina Siege, jednak na 3 minuty przed końcem sesji gracz z najwyższym wynikiem po każdej stronie zostaje mianowany Asem - jego zestrzelenie skutkuje dużą premią punktową dla całej drużyny. Po każdej sesji graczom zostaje losowo przydzielone doświadczenie, służące do rozwijania zdobytego ekwipunku oraz badań nad nowymi modelami robotów.

Aby rozpocząć sesję, gracz musi zużyć jednostkę odnawialnego paliwa - maksymalnie można ich mieć trzy, a co dwie godziny odrasta nam jedna, co pozwala na udział w 12 meczach w ciągu każdych 24 godzin czasu rzeczywistego. Dodatkowe zapasy paliwa możemy otrzymać podczas awansu na wyższą rangę lub też wykupić je z poziomu PlayStation Store. Możliwe jest pobranie gry z konta japońskiego i logowanie się z zagranicznego (europejskiego lub amerykańskiego), część opcji oraz ostęp do sklepiku zostanie jednak dla nas ograniczony.

Tytuł został oficjalnie zamknięty oraz zdjęty z PS Store wraz z dniem 31 października 2014 roku, a jego miejsce zajął sequel - przeznaczony na PlayStation 4 Mobile Suit Gundam: Battle Operation Next.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper