Mobile Suit Gundam Battlefield Record U.C. 0081 - opis gry
Mobile Suit Gundam Battlefield Record U.C. 0081 (w oryginale Kidou Senshi Gundam Senki) jest grą akcji łączącą walki robotów z elementami symulacji, opartą o umiwersum serialu animowanego pod tym samym tytułem. Ukazała się ona we wrześniu 2009 r. w Japonii na konsolę PlayStation 3, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.
Oś fabularna Battlefield Record została umiejscowiona między konfliktem One-Year War z pierwszej serii telewizyjnej (U.C. 0079) a serią Original Video Animation Stardust Memory (U.C. 0083). Wydarzenia, których jesteśmy świadkiem nie bazują jednak na żadnym materiale źródłowym, a oferują napisany specjalnie na potrzeby gry scenariusz oraz przedstawiają nieznane wcześniej postacie. W roku Universal Century 0081, dwa lata po bitwie na A Baoa Qu, świat otrząsa się po niedawno zakończonym konflikcie. Tu i ówdzie wciąż trwają jednak wymiany ognia i wojna partyzancka prowadzona przez niedobitki armii Zeonu. Siły Fereracji Ziemskiej (Earth Federation Forces - EFF) zlecają więc Hughesowi Gourandowi, przywódcy elitarnej jednostki Phantom Sweepers, wyśledzenie i stopniowe zwalczanie aktywnych sił przeciwnika. Na jego drodze szybko staje jednak Erik Blanke - dowódca doświadczonej w bojach zeońskiej formacji Invisible Knights, którego dywersje mają odwrócić uwagę Federacji od tajnego planu o kryptonimie Varuna's Tears.
Głównym trybem gry jest Scenario Mode, oferujący dwie kampanie fabularne obserwowane z perspektywy członków Phantom Sweepers albo Invisible Knights. W obu przypadkach osią mechaniki będzie umiejętne kierowanie swoim Mobile Suitem, unikanie wrogiego ognia oraz wykonywanie kolejnych celów misji. Wachlarz dostępnych jednostek jest szeroki i różni się w zależności od wybranej aktualnie strony konfliktu: Phantom Sweepers, poza wieloma modelami GM, Guntank czy Guncannon korzysta podczas gry z kilku Gundamów (7th Gundam, Gundam "G-3", Gundam "Alex"), podczas gdy w szeregach Invisible Knights znajdziemy więcej taśmowych modeli pokroju Zaku, Gelgoog, Z'Gok czy Acguy. Niezależnie od tego, którego Mobile Suita będziemy pilotować, możemy dowolnie zmieniać jego uzbrojenie, części opancerzenia oraz styl gry w oparciu o efektywność na danym terenie działań (ląd, pełne zanurzenie i przestrzeń kosmiczna).
W głównym menu dostępny jest też tryb Free Mission, oferujący zestaw niepowiązanych ze sobą misji, podczas wykonywania których rozwijać można roboty i uzbrojenie odblokowane podczas kampanii. W razie wybrania opcji rozgrywki sieciowej w każdej misji może wziąć udział do ośmiu graczy. Oferowane rodzaje sesji to Death Match (strona któa pokona wszystkie jednostki przeciwnika wygrywa), Time Match (strona która zniszczy więcej jednostek przeciwnika przed upływem czasu wygrywa), Death Flag (strona która utraci wszystkie Recharge Pointy LUB jednostki przegrywa) oraz Time Flag (strona która utraci wszystkie Recharge Pointy przegrywa).
Tytuł doczekał się do tej pory bogatej oferty pakietów DLC do pobrania z PS Store. Poza misjami specjalnymi główną zawartością są nowe modele Mobile Suitów do pilotowania, a większość z nich pochodzi z serii OVA Mobile Suit Gundam 0083: Stardust Memory. W okresie od września do grudnia 2009 r. do zakupienia stały się możliwe m.in. RX-78GP01 Gundam Zephyranthes, RX-78GP02 Gundam Physalis, RMS-099 Rick Dias (Black), RX-178 Gundam MkII (Titans/AEUG) i RX-81AS/ML Missile Type. Ich ceny wahają się w przedziale 300-500 jenów.
Po ukończeniu kampanii obiema stronami konfliktu odblokowany zostanie tryb Mercenary Mode. Pozwoli on na zaliczanie Free Missions w trybach offline i online dowolnym modelem Mobile Suita i przy dowolnym uzbrojeniu.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych