Mobile Suit Gundam F91: Formula Report 0122

Mobile Suit Gundam F91: Formula Report 0122

8,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna,   Symulacja
Premiery
Świat:
06.06.1991
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna,   Symulacja
Premiery
Świat:
06.06.1991

Mobile Suit Gundam F91: Formula Report 0122 - opis gry

Mobile Suit Gundam F91: Formula Report 0122 jest strategiczną grą akcji z elementami symulacji opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Ukazała się w Japonii w 1991 r. na konsolę Super Nintendo Entertainment System, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.

Oś fabularna gry opiera się na wydarzeniach znanych z serii anime Gundam F91 oraz filmu kinowego Mobile Suit Gundam F91: Stardust Memory, nie spotkamy tutaj jednak Seabrooka Arno jako głównego bohatera, a model Gundama F91 pojawi się dopiero w końcowych misjach. Akcja przenosi nas do roku Universal Century 0122, kiedy to Charles Rochester, dowódca wydzielonej z głównej armii zeońskiej kompanii Mars Zeon, najeżdża Ziemię z pomocą partyzanckich bojówek zwanych Crossbone Vanguard. Siły Kosmiczne Federacji Ziemskiej (Earth Federation Space Force - EFSF) w odpowiedzi wysyłają w przestrzeń kosmiczną okręt wojenny Abylum wspomagany przez Gundama F90, aby powstrzymać siły najeźdźców. Za stery robota bojowego łapie w tym momencie gracz.

Dalsza część tekstu pod wideo

Każdy z dwunastu aktów rozpoczyna się krótkim briefingiem, podczas którego dowiadujemy się więcej o wchodzących w skład naszej załogi postaciach oraz śledzimy rozwój fabuły. Następnie przeniesieni zostajemy na podzieloną na pola mapę prezentującą pole bitwy, włącznie z lokalizacją naszego statku-matki, sił sojuszniczych oraz jednostek wroga. Po zetknięciu się z siłami wroga dochodzi do walki prowadzonej w stylu symulatora, podczas której z poziomu pulpitu staramy się uchwycić na radarze poruszające się szybko jednostki. Po zalokowaniu się na celu możemy zaatakować go jednym z kilku rodzajów broni (miotacz plazmowy, miecz energetyczny, rakiety itp.) W zależności od dystansu, na jakim uchwycimy wroga, zmieni się celność i efektywność zastosowanej broni.

Do walki możemy stanąć w Gundamie F90 (później F91) w kilku wersjach uzbrojenia zwanych Mission Packami. Wpływają one nie tylko na oferowane podczas walki bronie, ale różnią się także zwrotnością, opancerzeniem i wydajnością generatora. Dostępne są cztery Mission Packi: F90 Assault Type stawia na wysoką mobilność i ostrzał z dystansu, F90D Destroid Type posiada arsenał pocisków rakietowych,F90P Plunge Type pomaga w misjach rozgrywających się na granicy wejścia w atmosferę, a F90V VSBR Type zasila dwa działa energetyczne prosto z reaktora robota. Podczas prowadzenia walk zużywają się zasoby generatora, możliwy jest więc powrót na statek w celu zmiany Mission Packa na inny - trzeba jednak obserwować sytuację na polu walki, ponieważ towarzyszące nam jednostki sojusznicze mogą zostać zniszczone lub wyminięte, a atak na Abylum równoznaczny jest z oblaniem misji. Pomiędzy misjami statystyki najczęściej używanych przez nas Mission Packów wzrastają, a ich paleta broni zostaje rozszerzona.

System walki znany z Formula Report 0122 zostanie później rozwinięty w innej grze wchodzącej w skład uniwersum, Mobile Suit Zeta Gundam: Away to the Newtype.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper