Mobile Suit Gundam: Gihren's Ambition: War for Zeon Independence

Mobile Suit Gundam: Gihren's Ambition: War for Zeon Independence

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Premiery
Świat:
02.05.2002
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Premiery
Świat:
02.05.2002

Mobile Suit Gundam: Gihren's Ambition: War for Zeon Independence - opis gry

Mobile Suit Gundam: Gihren's Ambition: War for Zeon Independence (w oryginale Kidou Senshi Gundam Gihren no Yabou: Zeon Dokuritsu Sensouden) jest kolejną odsłoną serii gier strategicznych opartych o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została ona wydana w 2002 r. w Japonii na konsolę PlayStation 2, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.

War for Zeon Independence jest pierwszą odsłoną serii Gihren's Ambition wydaną na konsolę Sony - poprzednie dwa tytuły dostępne były tylko na konsolach Sega Saturn i Sega Dreamcast. Samo Gihren's Ambition jest grą strategiczną opartą ściśle o mechanikę rozgrywki znaną z serii SD Gundam, a słowo "Ambition" odnosi się do innej zasłużonej dla gatunku serii, Nobunaga's Ambition. Tryb kampanii pozwoli nam wcielić się w dwie strony konfliktu - Sił Federacji Ziemskiej (EFF) oraz Księstwa Zeonu, którymi rozegrać można kompletne scenariusze oparte na chronologii czasowej linii Universal Century. Jednak w odróżnieniu od seriali anime, podczas rozgrywki gracz ma realny wpływ na wynik kolejnych potyczek i konfliktów, a zarazem na los postaci oraz stronnictw, które zginą lub przeżyją daną bitwę oraz przyłączą się do naszych wojsk.

Dalsza część tekstu pod wideo

Każda misja stawia przed nami limit 150 tur, podczas których musimy zarządzać naszymi wojskami, zawiązywać sojusze z innymi stronami konfliktu oraz rozwijać własne technologie, aby pokonać swojego rywala. Do naszych opcji należy m.in. Strategy (zarządzanie wojskiem), Industry (produkcja nowych Mobile Suitów, które można grupować w plutony), Research & Development (tworzenie nowych broni oraz ulepszanie jednostek), Government (ustalanie budżetu na posiedzeniach senatu) czy Military Operations (ustalanie planów ataku i obrony obiektów, a także tras dojścia do nich). Przejście na PlayStation 2 pozwoliło na toczenie walk w oprawie 3D, a system gry doczekał się nowych sojuszników, nowych Mobile Suitów do produkcji oraz opcji szpiegowania przeciwnika. 

Po każdorazowym przejściu gry, czy to po stronie Zeonu czy Federacji, graczowi rośnie tzw. IF Level, za który otrzymuje coraz większą pulę IF Points. Podczas prowadzenia scenariuszu w IF Moe służą one do wykupowania kolejnych opcji wpływających na samą rozgrywkę: wybranie lub utworzenie własnego przywódcy frakcji, ustalenie jego bazy startowej oraz typów jednostek, dobór przynależności technologicznej itp. Z tak ustalonymi parametrami możliwe jest zaliczanie kolejnych scenariuszy dostępnych wyłącznie w tym trybie.

Po premierowej wersji gry, War for Zeon Independence doczekało się dwóch wzbogaconych o nową zawartość wydań. Kidou Senshi Gundam Gihren no Yabou: Zeon Dokuritsu Sensouden [Append Disc] pojawiło się na rynku w 2003 r., a Kidou Senshi Gundam Gihren no Yabou: Zeon Dokuritsu Sensouden + [Append Disc] - w 2005.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper