Mobile Suit Gundam SEED Destiny - opis gry
Mobile Suit Gundam SEED Destiny jest bijatyką opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Ukazała się ona w 2004 r. w Japonii na konsolę GameBoy Advance, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.
Oś fabularna opiera się na wydarzeniach znanych z serialu telewizyjnego pod tym samym tytułem, są one jednak głównie tłem dialogów postaci względem siebie oraz ich kwestii końcowych. Datą otwierającą serię jest 73. rok Ery Kosmicznej (Cosmic Era), w której zamieszkali na Ziemi ludzie toczą wojny z Coordinatorami - genetycznie modyfikowanymi, udoskonalonymi ludźmi zamieszkałymi w koloniach kosmicznych po doznanych prześladowaniach. Głównym bohaterem jest taki właśnie Coordinator, żołnierz organizacji ZAFT pilotujący Impulse Gundama. Kiedy trzy eksperymentalne roboty bojowe ZAFTu - Gaia Gundam, Chaos Gundam oraz Abyss Gundam - zostają wykradzione przez wojsko Sojuszu Ziemskiego, Shinn na pokładzie lotniskowca Minerva rusza w pościg za złodziejami, aby je odzyskać.
Początkowy roster oferuje 12 grywalnych par Mobile Suit/pilot (po sześć ze strony ZAFTu i Federacji Ziemskiej), a kolejnych 15 postaci, w tym dostępni pod spustami inni piloci tej samej maszyny, odblokować będzie można na przestrzeni gry. System walki zakłada ataki wykonywane kończynami oraz bronią palną, szybkie zrywy za pomocą silników odrzutowych oraz różne dla każdej postaci ataki specjalne, pozwalające np. wykonać serię cięć, dokonać transformacji w inną formę lub uruchomić samobieżnego drona. Pod paskiem życia widoczny jest także pasek Phase Shift odpowiadający za blok - jeżeli zejdzie do zera, postać zostanie na dłuższą chwilę ogłuszona, co wystawi ją na kolejne ataki, ale wskaźnik zacznie wtedy odrastać. Korzystając z kombinacji ataku specjalnego oraz kierunku aktywować można tryb Berserk Mode, w którym samoczynnie spada nam wskaźnik bloku, ale nasze ciosy stają się dużo szybsze i mocniejsze. W tym trybie wykonać można także potężny atak ostateczny, będący odpowiednikiem super combo z innych bijatyk. Całość domykają pomniejsze rozwiązania pokroju ataków z powietrza, bufferów czy guard cancel. Przed każdą walką dobrać także można schemat sterowania (uproszczony korzystający z pojedynczych kierunków oraz manualny wykorzystujący ćwierćkółka) oraz ustalić poziom pasków życia, bloku i thrusterów.
Trybów rozgrywki jest tu, jak na grę z tego gatunku, całkiem dużo. Main Mode jest głównym trybem fabularnym, w którym walczymy z dwunastoma rywalami jeden po drugim. Versus Mode pozwala na walkę dwóm graczom za pomocą dwóch konsol i kabla Link. Training Mode pozwala przećwiczyć ciosy i kombinacje każdej postaci, a Challenge Mode - powtórzyć po przeciwniku te bardziej złożone. Survival Mode i Time Trial Mode to walka z przeciwnikami na wytrzymałość i na czas. Free Battle Mode pozwala z kolei na walkę z komputerem w dowolnej konfiguracji. Shop jest za to sklepikiem, w którym za zdobyte po walkach punkty możemy kupić nowe elementy usprawniające rozgrywkę. Poza odblokowaniem nowych Mobile Suitów oraz ich pilotów (nowe ataki specjalne) dostępne są też wyższe poziomy trudności, nowe areny i schematy kolorystyczne dla robotów, odblokowanie grywalnych postaci oraz opcji w stylu nieograniczonego wskaźnika Phase Shift w trybie Versus, a nawet... nowe stroje dla kasjerki. Część z dostępnego asortymentu odblokować można po spełnieniu określonych warunków, np. poprzez przejście gry na najwyższym poziomie trudności albo rozegranie w sumie 100 pojedynków w trybie Survival.
Gundam SEED Destiny jest sequelem wydanej wcześniej na GameBoya Advance bijatyki Gundam SEED: Battle Assault, opartej na pierwszym sezonie serii. Można ją wykupić w sklepiku oraz grać w nią po ówczesnym potwierdzeniu wyboru przy starcie konsolki.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych