Mobile Suit Gundam: Zeonic Front

Mobile Suit Gundam: Zeonic Front

6,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sunrise Interactive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Strategiczna,   Symulacja
Premiery
Świat:
06.09.2001
Producent:
Sunrise Interactive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Strategiczna,   Symulacja
Premiery
Świat:
06.09.2001

Mobile Suit Gundam: Zeonic Front - opis gry

Mobile Suit Gundam: Zeonic Front jest grą akcji z elementami symulacji osadzoną w uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została wydana w 2001 r. na konsolę PlayStation 2, za developing odpowiadało studio Sunrise Interactive, a za dystrybucję firma Bandai.

Ponieważ za developing odpowiadał developer działający bezpośrednio pod studiem odpowiedzialnym za animację serii o Gundamach, Zeonic Front posiada szczegółowo opisaną fabułę dziejącą się na uboczu wydarzeń zastanych w konflikcie One Year War UC 0079. Głównym bohaterem historii, a zarazem pierwszą grywalną postacią, jest porucznik Garrett Schmitzer - weteran wojenny Jednotygodniowej Bitwy z początków wojny, ranny podczas "Operacji British", manewru mającego na celu zrzucić kolonię kosmiczną na teren Ameryki Południowej w celu zniszczenia za jednym zamachem większości sił Federacji Ziemskiej w ich głównej bazie, Jaburo. Po rekonwalescencji, przywódczyni sił Księstwa Zeonu - Kycillia Zabi zleca Schmitzerowi utworzenie i dowodzenie Midnight Fenrir Corps - jednostki do zadań specjalnych złożonej z samych elitarnych pilotów. Porucznik przyjmuje zadanie, nie wiedząc, że po stronie wroga cały czas działa porucznik Agar w Gundamie Mudrock - ten sam człowiek, który wcześniej wysłał Schmitzera do szpitala...

Dalsza część tekstu pod wideo

Na przestrzeni siedmiu misji fabularnych gracz prześledzi pełny przebieg konfliktu z Federacją Ziemską (EFSF), uczestnicząc w bitwach znanych z seriali anime u boku kolejnych przywódców wojskowych Księstwa. Cała kampania rozpoczyna się na terenie Ameryki Północnej podczas Bitwy o Seattle, by następnie objąć inwazję Jaburo. W miarę dalszego przebiegu wojny, siły Zeonu zostają zmuszone do ewakuacji w przestrzeń kosmiczną, a zadaniem Midnight Fenrir jest obrona krążkowników HLV transportujących uciekinierów. Po tej misji akcja przenosi się do Australii, gdzie korpus dołącza do reszty pozostałych na Ziemi wojsk. Podczas kolejnych misji zadaniem gracza będzie m.in. zniszczenie baterii dział przeciwlotniczych, przejęcie doków łodzi podwodnych Federacji, bitwa o północy w okolicach Punktu S3 (stąd weźmie się przydomek Midnight Fenrir) czy zebranie informacji o siłach White Base.

Poza porucznikiem Schmitzerem, w skład Midnight Fenrir Corps wejdzie także śmietanka ciekawie rozpisanych pilotów MS, każdy z nich o innym charakterze i specjalizacji. Zaliczać się do nich będą m.in. Matt Austin - weteran uparty na prowadzenie wyłącznie pierwszego modelu Zaku I, porucznik Renchef - brutal preferujący walkę w zwarciu, Sophie Fran - przyjazna wojowniczka o bardzo wysokim wskaźniku zabójstw, Nikki Roberto - najmłodszy i najmniej doświadczony członek korpusu czy kapral Manning specjalizujący się w ogniu snajperskim. Poza własnymi dossier, podczas misji gracz jest także świadkiem zachodzących między różnymi żołnierzami interakcji oraz relacji między nimi - dwóch weteranów kampanii w Afryce skrycie się nienawidzi, z najmłodszego nabija się ten najstarszy, a jedna z żeńskich członkiń ma za złe systemowi wojskowemu faworyzowanie mężczyzn.

Podczas gry istnieje możliwość wcielania w szeregi korpusu nowych, napotkanych na przestrzeni misji pilotów, w tym także takich służących wcześniej Federacji. Ponieważ Zeonic Front skupia się na historii obracającej się wyłącznie wokół zeońskiego ugrupowania, jego członkowie korzystają wyłącznie z produkowanych masowo Mobile Suitów serii Zaku, Gouf i Dom.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper