Mobile Suit V-Gundam - opis gry
Mobile Suit V-Gundam jest platformową grą akcji opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została wydana w 1994 r. w Japonii na konsolę Super Nintendo Entertainment System, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.
Tytuł oparty jest o serię telewizyjną Mobile Suit Victory Gundam, której akcja rozgrywa się w roku 0153 U.C. W wyniku długich, wyniszczających wojen Federacja Ziemska nie jest w stanie odeprzeć nowego zagrożenia - radykalnego, wywodzącego się z pasma kolonii kosmicznych Frontier 2 stronnictwa religijnego zwanego Imperium Zanscare. Sprawę w swoje ręce biorą cywile, tworząc partyzancki front League Militaire, którego asem w rękawie jest jednostka V-Gundam. Kiedy młody Usso Evin ratuje przed atakiem Zanscare kierującą V-Gundamem Marbet Fingerhut oraz ledwo uchodzi z życiem po walce z elitarnym pilotem Chronicle Asherem, sam postanawia zasiąść za sterami trójczłonowej maszyny i przegnać fanatyczną bojówkę z powierzchi planety.
W odróżnieniu od poprzednich gier z uniwersum wydanych na SNESa, V-Gundam jest dwuwymiarową grą akcji będącą hybrydą strzelaniny i platformówki. Każdy z czternastu aktów zabiera nas na niewielką, wielopoziomową planszę, na której naszym celem jest pokonanie wszystkich przeciwników za pomocą kierowanego robota. Do odwiedzanych przez nas lokacji zaliczają się znane z serialu Kaseria, Gibraltar, kolonie Zanscare i Macedania , Neo Cartagena oraz finałowe Angel Halo. Nasz V-Gundam może skakać za pomocą silników odrzutowych, atakować z bliska mieczem energetycznym, osłaniać się tarczą oraz prowadzić ostrzał kilkoma rodzajami broni (karabinki, miotacz plazmowy, a nawet działo energetyczne). Oddzielny przycisk służy także do zmiany kąta wystrzałów (w górę, przed siebie i w dół), ważne jest więc szybkie dobieranie kierunku ognia względem nacierających sił wroga. Jeżeli nasz stan zdrowia zejdzie do zera, tracimy jedno życie i walczymy dalej z pełnym paskiem - utrata wszystkich żyć równoznaczna jest z końcem gry.
Na niektórych planszach do naszej dyspozycji będzie plecak odrzutowy zwany Overhang Pack, oferujący poza zwiększoną mobilnością także powolne, ale mocne działka Overhang Cannons. Jego największą zaletą jest jednak zasilany z reaktora karabin Mega Beam Rifle, którego każdy strzał musimy przez chwilę w pełni naładować. Ten rodzaj broni możemy wystrzelić tylko pięć razy, a podczas noszenia plecaka V-Dash nie może korzystać ani z osłony, ani z miecza na bliski zasięg.
Gra nie jest specjalnie długa, a w zależności od wybranego poziomu trudności można ukończyć ją w półtorej do dwóch godzin.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych