Monster Hunter Portable 3rd - opis gry
Monster Hunter Portable 3rd to gra action RPG wyprodukowana i wydana przez Capcom na konsolę PlayStation Portable. Wbrew temu co sugeruje tytuł nie była to konwersja trzeciej części, która ukazała się na Wii, ale (w zdecydowanej większości) zupełnie nowa produkcja.
W Monster Hunter Portable 3rd, podobnie jak w poprzednich częściach serii, nacisk na fabułę praktycznie nie istnieje. Rozgrywkę rozpoczynamy od stworzenia naszego avatara, którego zadaniem będzie piąć się w hierarchii łowców. Lwia część gry polega na polowaniu na potwory - większe i mniejsze.
Bazą wypadową dla naszych zmagań jest wioska Yukumo, której architektura przywodzi na myśl feudalną Japonię. Nowością w MHP3rd są rozbudowane opcje związane z kotopodobnymi pomocnikami - Felyne. Po pierwsze, możemy je dozbrajać fundując bronie, hełmy i zbroje. Po drugie, istnieje możliwość zabierania ich na polowania, dzięki czemu przeciwnicy kierują ataki nie tylko w stronę naszej postaci, ale i pomocnika, co jest pewnym ułatwieniem. Innym novum są gorące źródła. Wykonując specjalne questy możemy je ‘upgrade’ować’, co daje różne (pozytywne rzecz jasna) efekty przy kąpielach.
W grze pojawiają się lokacje znane z Monster Hunter Tri, a także dochodzi do nich zupełnie nowa miejscówka - górski strumień. Część map została poważnie zmodyfikowana ze względu na brak umiejętności pływania. Wraca również większość rodzajów broni, w tym cztery nowe. Mamy tu do dyspozycji między innymi miecze, młoty włócznie, topory i łuki. Każda z tych broni działa inaczej, dlatego posiadamy dużą swobodę doboru oręża najlepiej odpowiadającego naszemu stylowi.
MHP3rd posiadał oczywiście lokalny tryb multiplayer dla czterech graczy. Gra umożliwiała ponadto granie przez internet, jednak chętni musieli posiadać PS3 i aplikację Ad-hoc Party.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych