Monster Hunter Stories - opis gry
Monster Hunter Stories to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Capcom tylko na 3DS-a. Tytuł był spin-offem popularnej serii Monster Hunter i pod względem rozgrywki bliżej mu było do tradycyjnych gier jRPG.
Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy kim chcemy grać: chłopakiem czy dziewczyną. Nasza postać jest świeżo po rytuale w wyniku którego stała się ona Riderem i otrzymała tak zwany Kizuna Stones, kamień pozwalający nawiązywać relacje z potworami zamieszkującymi tutejszy świat. I w świat wyrusza ona wraz ze swoim towarzyszem, kotopodobnym Nabiru, właśnie w momencie gdy w naturze zaczynają dziać się coraz dziwniejsze rzeczy.
W odróżnieniu od głównych odsłon serii, w których system walki jest zręcznościowy, tutaj mamy do czynienia z mechaniką nawiązującą do klasycznych japońskich RPG-ów. Starcia są turowe a czynności do wykonania wybieramy z listy komend znajdującej się na dolnym dotykowym ekranie konsoli. Główny bohater/bohaterka może korzystać z różnych rodzajów broni, co ma bezpośrednie przełożenie na dostępne do użycia skille. Jego/jej wpływ na przebieg walki jest jednak nieco ograniczony - nasza pomyślność zależy przede wszystkim od potworów, które mamy w swoim ekipie. Ważne jest np. umiejętne czytanie ruchów podopiecznego, co pozwala działać efektywniej. Z czasem, to znaczy wraz z rozwojem relacji, otwierają się przed nami nowe możliwości. Otrzymujemy dostęp do nowych, lepszych technik.
Dostęp do nowych potworów otrzymujemy po znalezieniu jaj. To, co się z nich wykluje, zależy od tego gdzie jajo zostało odnalezione. Twórcy przygotowali sporo zróżnicowanych lokacji: zielone polany upstrzone ruinami dawnych cywilizacji, pustynie, lodowe jaskinie, lasy itd. itp.
Gra robi użytek z technologii NFC. Do sprzedaży z okazji japońskiej premiery trafiły trzy figurki amiibo odblokowujące bonusowy content. Produkcja posiada też tryb multiplayer umożliwiający komunikację i rywalizację z innymi graczami.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych