Monster Rancher 1 & 2 DX - opis gry
Monster Rancher 1 & 2 DX to wydanie zbiorcze dwóch pierwszych części serii Monster Rancher, w których rozgrywka polegała na hodowaniu i wystawianiu do walki potworów. Tytuł ukazał się na PC, urządzeniach przenośnych i Nintendo Switch. Za produkcję odpowiadało Koei Tecmo.
Monster Rancher
Główne założenia względem oryginału pozostały bez większych zmian. Monster Rancher pozwala nam się wcielić w hodowcę, który pnie się po kolejnych szczeblach ‘kariery’. Obowiązki sprowadzają się do hodowania potworów, a następnie do wystawiania ich w różnych turniejach. Proces wygląda z grubsza tak, że w przerwie między pojedynkami trenujemy podopiecznych doskonaląc ich zdolności. Ich formę opisuje sześć parametrów: Power (odpowiada za siłę), Skill (celność), Speed (skuteczność unikania ataków oponentów), Intelligence (siłę ataków ‘energetycznych’), Life (liczba HP) oraz Defense (odporność na ataki fizyczne). Ćwiczyć można na różne sposoby: albo samemu dawać wytyczne, albo wysłać potwory do ekspertów, gdzie mają szansę nabyć nowe umiejętności. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić - przetrenowane monstra mogą stać się krnąbrne, a w skrajnym przypadku kopnąć w kalendarz.
Poza trenowaniem istnieje też możliwość wysyłania potworów na przygody, ale najważniejsze są rzecz jasna turnieje. System walki jest turowy, a podczas starć podopieczni mają do dyspozycji listę dostępnych zdolności. Niektóre można odpalać w bliskiej odległości od przeciwnika, a niektóre wymagają większego dystansu. W trakcie pojedynków posiadamy bezpośrednią kontrolę nad naszym ‘zawodnikiem’.
Monster Rancher 2
Druga część Monster Ranchera opiera się na tych samych założeniach co pierwowzór. W grze wcielamy się w początkującego trenera potworów, który wspina się po kolejnych szczeblach kariery. Trenuje podopiecznych, startuje w coraz poważniejszych turniejach itd. Mamy tu również nieliniowy wątek fabularny, w którym kluczowe wydarzenia rozgrywają się po osiągnięciu konkretnego celu (np. wygraniu jakiejś walki).
Podczas rozgrywki nigdy nie widzimy naszego podopiecznego, większą część czynności wykonuje jego asystent Colt. W grze pojawią się przeróżne potwory. Twórcy przygotowali łącznie ponad czterysta potworów, które możemy hodować i wystawiać do walki. Gdy już znajdziemy swojego faworyta, przystępujemy do treningu. Potwór posiada kilka parametrów, które rzutują na jego formę podczas pojedynków. Należy jednak uważać - podopieczny nie może się bowiem nazbyt przemęczać. Przesada z naszej strony może zepsuć mu humor lub -- w skrajnym przypadku -- doprowadzić do zgonu. W trakcie zawodów posiadamy bezpośrednią kontrolę nad podopiecznym. Starcia są turowe, a umiejętności wybieramy z listy komend (powodzenie ataku zależy często od dystansu). Warto wspomnieć, że potwory, oprócz HP, posiadają też specjalną ‘energię’ (guts), która pozwala im wykonywać czynności. Bez niej są one bezbronne.
Nowości - Monster Rancher 1 & 2 DX
Składanka oferuje remastery dwóch pierwszych części Monster Rancher. Oprócz poprawionej grafiki twórcy dodali też nowe efekty dźwiękowe, nowe potwory (z zachodnich wersji pierwowzorów), możliwość przyspieszenia tempa rozgrywki czy sprawozdania z odbytych treningów.
W obu grach powraca funkcja pozwalają generować potwory dzięki albumom muzycznym. W remasterach używamy do tego jednak nie płyt CD, tylko bazy danych przygotowanej przez developera.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych