Mortal Kombat Arcade Kollection - opis gry
Mortal Kombat Arcade Kollection to kompilacja trzech klasycznych gier z serii Mortal Kombat wydana w cyfrowej dystrybucji na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 w 2011 roku. W skład zestawu wchodzą: Mortal Kombat, Mortal Kombat 2 oraz Ultimate Mortal Kombat 3. Za Kollection odpowiada studio Other Ocean Interactive, które pracowało wcześniej nad Ultimate Mortal Kombat 3 na Nintendo DS and Xbox Live Arcade.
Wszystkie trzy części zawarte w Mortal Kombat Arcade Kollection swoje triumfy święciły w latach dziewięćdziesiątych. Wprawdzie pojawiły się na większości konsol stacjonarnych, jednak deweloper zdecydował, że posiadacze PS3 i X360 zagrają w wersje z automatów. Wydana w 1992 roku pierwsza odsłona MK stanowiła przełom na rynku bijatyk, zachwycając graczy świetną, zdigitalizowaną grafiką oraz ogromną dawką brutalności na czele z Fatality, czyli krwawym dobijaniem przeciwnika. „Dwójka” dodała nowych wojowników, twórcy rozbudowali również repertuar ciosów, wprowadzili także element komediowy w postaci Babality oraz Friendship. Ultimate Mortal Kombat 3 jest podkoksowaną edycją podstawowej wersji „trójki”, w której autorzy oddali do dyspozycji dwudziestu fighterów, a także umożliwili wykonanie tzw. Animality, czyli akcji kończącej, w czasie której wojownik zamienia się w zwierzę.
Każda z odsłon MK jest klasyczną bijatyką, w której zawodnicy walczą jeden na jednego. Wojownicy dysponują unikatowymi zdolnościami, przez co każdego prowadzi się inaczej. Istotnym elementem systemu walki są tzw. juggle, czyli wybicie oponenta w powietrze i atakowanie go zanim spadnie na ziemię. Część trzecia wprowadziła wielopoziomowe areny, na których możemy zniszczyć sufit/ścianę i kontynuować pojedynek w innym miejscu. Kiedy wygramy walkę, gracz ma możliwość brutalnie dobić przeciwnika, wystukując odpowiednią kombinację. Kolekcja na PS3 i Xbox 360 wprowadza zaledwie dwie nowości: listę ciosów dla wszystkich fighterów oraz możliwość gry w Sieci, do czego motywuje obecność internetowej tablicy wyników.
Niestety Other Ocean Interactive przeniosło klasyczne tytuły w praktycznie niezmienionej formie i graficznie wyglądają tak samo, jak prawie dwadzieścia lat temu. W dodatku gry wyświetlane są w formacie obrazu 4:3, a nie 16:9. Twórcy dodali za to obsługę trofeów/osiągnięć.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych