Myth: Upadli Władcy - opis gry
Myth: The Fallen Lords (w Polsce znani także jako Myth: Upadli Władcy) to strategia czasu rzeczywistego z elementami gry taktycznej wyprodukowana przez Bungie Software i wydana przez Eidos 14 listopada 1997 roku w USA i w 1997 roku w Europie na komputery osobiste z systemem Windows i w listopadzie 1997 roku w USA na Macintosha. W 1997 roku wersja na Windowsa ukazała się w Polsce, a jej dystrybucją zajęło się Mirage Media - późnej gra doczekała się, dzięki IM Group, reedycji w ramach KKK (Kolekcja Klasyki Komputerowej).
Produkcja jest przedstawicielem schematu strategii czasu rzeczywistego, gdzie element rozwoju bazy (ekonomiczny) jest eliminowany na rzecz bardziej rozbudowanej mechaniki starć. Gracz otrzymuje więc ustaloną armię i musi przy jej użyciu osiągnąć określony przez grę cel jak obrona danego miejsca czy wyeliminowanie wroga. Jednostki nie leczą się, a ewentualne straty mogą być uzupełniane jedynie w określonych przez twórców momentach.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona w uniwersum, gdzie ważną osobistością jest Connacht, który to w dawnym czasie uratował Świat przez Myrkridią, złowrogą rasą, jaka była blisko wyeliminowania ludzkości. Po tym zwycięstwie został on władcą, a ponadto nastała Era Światła - dużo później władca znika, prawdopodobnie w poszukiwaniu źródła magii. W okresie bliższym wydarzeniom z gry pojawia się Balor, który to ze swoimi dowódcami (znanymi jako "Upadli Władcy") atakuje wojska "Light", w ramach czego m. in. przekracza Cloudspine. Co jest tylko początkiem historii, jaką gracz rozpoczyna siedemnaście lat po tamtych wydarzeniach.
Poza rozgrywką dla pojedynczego gracza, produkcja oferowała także sieciową rywalizację przy wykorzystaniu TEN (sieć Bungie) albo LAN w przypadku Windowsa czy AppleTalk w przypadku Macintosha. Tam gracze mogli rywalizować w takich trybach jak "King of the Hill", "Body Count" (Deathmatch drużynowy) czy "Last Man on the Hill".
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych