Reklama
Need for Speed Payback

Need for Speed Payback

6,2
169 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.5
PS4 6.2
XONE 5.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ghost Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Wyścigi
Śr. czas:
26 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
10.11.2017
Europa:
10.11.2017
Polska:
10.11.2017
Producent:
Ghost Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Wyścigi
Śr. czas:
26 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
10.11.2017
Europa:
10.11.2017
Polska:
10.11.2017

Recenzja redakcji

Need for Speed Payback - recenzja gry. Kolejna dobra gra skażona mikrotransakcjami
Roger Żochowski

Roger Żochowski

7.0
Need for Speed Payback - recenzja gry. Kolejna dobra gra skażona mikrotransakcjami
PC PS4 XONE
Pokaż kolejne recenzje

Need for Speed Payback - opis gry

Need for Speed Payback to gra wyścigowa wyprodukowana przez studio Ghost Games i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Payback to 23. część serii Need for Speed.

Fabuła

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja gry rozgrywa się w fikcyjnym mieście o nazwie Fortune Valley. Historia skupia się na postaci Tylera Morgana, byłego street racera, który zostaje wrobiony w coś, czego nie zrobił (przez swoją dawną znajomą Linę Navarro). Teraz natomiast szuka sposobu, by się zemścić. W tym celu bierze udział w zawodach Outlaw Rush, żeby pokonać rządzący miejscowym półświatkiem kartel The House. Do Tylera dołączają też inni: Sean “Mac” McAlister oraz Jessica “Jess” Miller. Każda z tych postaci ma własne motywy.

Gameplay

Po liniowym wstępie jesteśmy wrzuceni na ogromną mapę składającą się z terenów pustynnych, efektownych kanionów, lasów, starego lotniska, setek kilometrów dróg wijących się po malowniczych i stromych zakątkach oraz autostrad prowadzących do całkiem obszernej metropolii wzorowanej na Mieście Grzechu. Z obowiązkowymi kasynami i efektownie oświetlonymi hotelami. Cykl dnia i nocy jest obecny (promienie słońca i unoszący się piasek na pustyni wyglądają klimatycznie), ale nie zaimplementowano zmiennych warunkach atmosferycznych.

W Fortune Valley czekają na nas rozmaite zadania, zarówno obowiązkowe, jak i opcjonalne. Rozwalamy bilbordy, walczymy w różnych versusach z okolicznymi kozakami awansując w hierarchii, zbieramy żetony z kasą, pobijamy rekordy na fotoradarach mierzących prędkość, zaliczamy spektakularne skoki, obszary do driftowania czy odcinki, w których musimy przez jakiś czas utrzymać odpowiednią prędkość. Dla lubiących wsadzić nos w każdy kąt są też do zebrania wraki samochodów, z których później w garażu możemy zrobić kilkusetkonne potwory siejące postrach na szosach. Aby je jednak znaleźć trzeba zlokalizować taki sam wrak, jak i części do niego poukrywane na mapie. A wskazówką są tylko orientacyjne zdjęcia z przybliżoną lokalizacją. Do tego dochodzi szukanie dróg prowadzących na wyższe kondygnacje mapy, stacje benzynowe będące punktami szybkiej podróży, warsztaty z ulepszeniami do aut jak i salony, w których znajdziemy sporą liczbę pojazdów takich marek jak BMW, Audi, Honda, Subaru, Pagani, Pontiac, Porsche, Mitsubishi, Mercedes, Nissan, Mazda, Aston Martin, Chevrolet, Dodge, Ford, Jaguar,  McLaren, Lamborghini, Lincoln, Infiniti, Volvo czy Volkswagen.

Auta podzielone są na kilka kategorii - jedne doskonale nadają się do klasycznych wyścigów, inne do driftów a jeszcze inne do rywalizacji na "jedną milę", gdzie trzeba odpowiednio zmieniać biegi. Są jeszcze terenówki oraz pojazdy specjalizujące się w ucieczkach przed policją. Każda klasa ma swój salon samochodowy, w których wraz z postępami odblokowują się kolejne fury. To wiąże się też ze wspomnianymi bohaterami - każdy jeździ innymi typami wozów. Tyler, na którym skupia się fabuła, startuje w wyścigach i dragach. Czarnoskóry i chyba najbardziej zabawny z całej grupy Mac specjalizuje się w terenówkach oraz drifcie zaś blondwłosa Jess pełni rolę eksperta od ucieczek przed policją.

Auta można tuningować. Zamiast kupowania części ulepszamy auta losowanymi bądź nabywanymi za walutę kartami Speed odpowiedzialnymi za hamulce, przyspieszenie, turbo itp. Karty mają różne wartości poprawiające osiągi auta i możemy je instalować, przenosić do garażu bądź od razu sprzedawać. Dodatkowo każda karta jest przypisana do jakiejś firmy, a łącząc karty tych samych producentów zyskujemy bonusy.

W grze zaimplementowano system mikrotransakcji.

Wideo - Need for Speed Payback

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (25)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper