Odin Sphere - opis gry
Vanillaware postawiło w okolicach 2005 roku przed sobą ambitny cel: stworzyć zachwycającą graficznie grę w pełnym 2D na PlayStation 2. Zadanie takie w momencie, gdy na rynku panowały od dawna tytuły z rozbudowaną grafiką 3D, mogło wydawać się szalone. Japońscy deweloperzy dopięli jednak swego, oferując w momencie premiery Odin Sphere najładniejszą grafikę 2D w historii gier.
Nie chodzi tylko o wyrafinowany design gry. Tytuł ten robi przede wszystkim wrażenie za sprawą bardzo płynnej, rozbudowanej animacji postaci i przeciwników. Vanillaware przebiło poziom wizualnego zaawansowania, którego nigdy wcześniej nie osiągnęły nawet najgłośniejsze bijatyki 2D. Styl wizualny gry przypomina ten z pierwszej odsłony Valkyrie Profile. Wydarzenia przedstawiane na ekranie przypominają trochę perspektywę widza w teatrze. Kamera jest statyczna i zawsze pozostaje z boku postaci (kamera oddala się tylko w momencie, gdy walczymy z większą grupą przeciwników).
Odin Sphere podzielone jest na kilka rozdziałów. W każdym z nich opowiadana jest historia jednego z pięciu bohaterów. Tytuł zbudowany jest w taki sposób, by przechodzić go wielokrotnie, odwiedzając poznane już wcześniej lokacje, za każdym razem poznając jednak losy innej postaci. Dopiero po kilkukrotnym przejściu Odin Sphere gracz uzyska pełny obraz na temat scenariusza gry. Każda z opowiadanych w tytule historii odnosi się w pewien sposób do skandynawskich mitów i legend, kojarząc się również z dziełami Ryszarda Wagnera. Dla przykładu pierwsza postać, którą kierujemy to Walkiria o imieniu Gwendolyn, która jest córką Lorda Odyna. W trakcie gry okaże się, że Odyn pragnie w nikczemny sposób uzyskać kontrolę nad Crystallization Cauldron. Gwendolyn znajdzie się w tragicznej sytuacji - z jednej strony winna jest lojalność swemu ojcu, a z drugiej kocha rycerza Oswalda, który działa przeciwko Odynowi.
Bardzo ważny w Odin Sphere jest dobry refleks gracza w trakcie pojedynków odbywających się w czasie rzeczywistym (to przede wszystkim chodzona bijatyka). Tytuł posiada jednak motywy role-playowe. Oprócz wspomnianej, rozbudowanej fabuły, w grze Vanillaware trzeba odpowiednio przygotowywać się do potyczek, zbierając nasiona roślin, które później można zasiać w trakcie starcia, "naładować" Phozonami wylatującymi z ubitych adwersarzy i skonsumować wyrośnięte owoce, co zapewnia głównym bohaterom liczne profity.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych