Ogre Battle: The March of the Black Queen - opis gry
Ogre Battle: The March of the Black Queen to strategia turowa wyprodukowana przez studio Quest. Tytuł ukazał się początkowo na SNES-a, następnie jego konwersje zawitały na PlayStation i Saturna. The March of the Black Queen to pierwsza odsłona liczącej osiem części sagi Ogre Battle autorstwa Yasumiego Matsuno, późniejszego twórcy takich gier jak Final Fantasy Tactics czy Vagrant Story.
Gra rozpoczyna się na rubieżach imperium, które powstało 24 lata wcześniej w wyniku podbojów przeprowadzonych przy użyciu czarnej magii. Gracz wciela się w postać lidera rewolucji pragnącego obalić potęgę.
The March of the Black Queen rozpoczyna się od serii pytań, które zadaje nam mag Warren. Odpowiedzi są trzy: jedna stawia nas po stronie porządku, druga po stronie zła, a trzecia daje możliwość zachowania neutralności. Od naszego wyboru zależy profesja głównego bohatera i jednostki dostępne na starcie.
Pierwsza odsłona Ogre Battle łączy cechy RTS-a (swobodne poruszanie się po mapie) i jRPG-a (walki). Gracz czyni tu postępy odbijając kolejne miasta i świątynie. Poszczególne postacie mają różne profesje, niektóre występują częściej, niektóre rzadziej. Klasy z czasem ewoluują jeśli używamy ich wystarczająco często, ale w razie potrzeby możemy je też zmienić (potrzeba do tego punktów doświadczenia). Do wyboru mamy rycerzy, czarnoksiężników, ninja, a także anioły, gryfy, wiedźmy i inne istoty rodem z mitów i legend. Z tego typu podkomendnych, ludzi oraz potworów, tworzy się tutaj oddziały składające się z maksymalnie pięciu jednostek - liczba ta spada, jeżeli któryś podopieczny ma duże gabaryty.
W grze pojawiają się zmienne pory dnia. Ma to na rozgrywkę taki wpływ, że nocami widoczne stają się wampiry i wilkołaki. Każdy etap wieńczy tu walka z bossem, po której możemy odwiedzić wyzwolone miasta w celu zasięgnięcia informacji i uzupełnienia zapasów. Łącznie tych etapów jest 25, choć nie musimy przechodzić wszystkich (część jest ponadto opcjonalna). Historię wieńczy aż trzynaście zakończeń zależnych od naszych poczynań w trakcie rozgrywki i parametru mierzącego poziom dobra/zła głównego bohatera. Ma on również wpływ na system walki (np. zły protagonista lepiej znosi ataki typu dark, a słabiej light - i vice versa).
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych