Omega Five - opis gry
Omega Five to scrollowana strzelanina (tzw. shmup) wyprodukowana przez japońskie Natsumie i wydana przez Hudson Soft. Tytuł ukazał się na Xboxie 360 i był dostępny tylko w dystrybucji cyfrowej.
Rozgrywka - Omega Five
O ile inne shmupy też nie stawiają nacisku na historię, fundując nam przynajmniej jakiś pretekst by chwycić za pada, tak Omega Five jest fabuły kompletnie pozbawione. Nie ma tu nawet pretekstu. W grze mamy do wyboru pięć postaci (choć nie wszystkie są dostępne od początku), nie statków kosmicznych czy innych pojazdów, którymi musimy przyjść kilka plansz wypchanych nieprzyjaciółmi.
Omega Five jest shmupem horyzontalnym, to znaczy ekran przesuwa się tu z prawej strony w lewą. W odróżnieniu od innych gier z tego samego gatunku w produkcji Natsume używamy głównie dwóch gałek kontrolera - jedna służy do poruszania się podopiecznym/podopieczną, a druga do celowania/strzelania. Każda z postaci ma trzy rodzaje ataków do dyspozycji i ataki te mają różne właściwości, dzięki czemu gracze preferujący różne style mogą łatwiej znaleźć coś dla siebie. Są to z grubsza dwa rodzaje broni oraz potężny niszczycielski atak włączany za pomocą lewego triggera (wszystkie trzy można upgrade’ować zbierając dopałki). Pod prawym triggerem znajdują się z kolei funkcje defensywne mające niebagatelne znaczenie zważywszy, że ekran często zapełnia się pociskami wystrzeliwanymi przez nieprzyjaciół.
Główny tryb składa się z czterech poziomów. Grać możemy w pojedynkę lub z drugą osobą. Oprócz tego jest jeszcze tryb challenge, który pozwala rozegrać normalną kampanię bez możliwości kontynuacji po wtopie, oraz sieciowe rankingi z najlepszymi wynikami.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych